Bravocomi kaubamärgi all alustava Eesti esimese mobiiliteenusteoperaatori juhtide hinnangul algab nende tulekuga tõeline hinnasõda.
Nii nagu uue operaatori turuletulek, nii on ka hinnasõja eelduseks mobiilinumbri liikuvuse rakendumine. Seda plaanitakse küll juba alates järgmisest aastast, kuid mobiilioperaatoritel pole veel loodud ühtset andmebaasi, millele toetudes saaksid kliendid olemasoleva mobiilinumbriga operaatorite vahel liikuda, kirjutab Postimees.
Bravocomi juhatuse esimehe Peep Põldsammi sõnul on hinnalanguseks mobiilsideturul ruumi küllalt.
«Praegustelt tasemetelt võivad hinnad juba järgmisel aastal mitu korda kukkuda,» prognoosis Põldsamm. «Seejuures ei alusta hinnasõda sugugi meie, vaid teised operaatorid uute tulijate peletamiseks.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tõepoolest on langusruumi mobiiliteenuste hindades küllaga.
Näiteks Soomes, kus numbri vaba liikumine hakkas toimima mullu 25. juulil, on pärast seda vahetanud operaatorit ligi miljon klienti ning erinevates pakettides on hinnad kukkunud mitu korda.
Põldsammi kinnitusel annavad hinnalanguseks ruumi ka seniste mobiilioperaatorite ülepaisutatud kasumid, mis mullu ulatusid kolmel firmal kokku kaugelt üle miljardi krooni. Firmade rentaablus küünib 25-30 protsendini.
«Me peame normaalseks, kui kasumimarginaal oleks mobiiliäris samal tasemel teiste ettevõtmistega ehk 5?20 protsenti,» ütles Põldsamm. «Milliseid hindu ja teenuseid me aga pakkuma hakkame, on esialgu saladus, et teised ei saaks meie ideid ise rakendada.»