Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lisavarustus käerandmel
Eestist läbi sõitnud kahel Maybachi omanikul tasub silmad lahti hoida ka käekellamaailmas. Luksusliku Maybachi kõrvale võib saada veelgi luksuslikuma Maybach Tourbilloni käekella, mille 1,75 miljoni kroonine hind võimaldaks sama raha eest soetada S-klassi Mercedese.
Aga kui S-klassi Mercedes on massiauto, siis Tourbillon mitte. Neid käekelli valmib vaid 12, sümboliseerimaks iga Maybachi silindrit. 68 detailist koosnev käekell näitab alati õiget aega, tema kreemikal taustal liikuvate seiereite juures võib näha ka avatud kellamehhanismi, millel liigub sekundiosuti.
Kui tavaline Wilhelm Rieberi käsitsi valmistatud Maybach Tourbillon tundub igav, saab seda ka täiendada kas briljantidega, roosakullast kattega või siis põneva rihmaga, mis võib olla näiteks krokodillinahast või siis hoopis plaatinaga kaetud. Ja oma monogrammi ei tasu unustada.
Kui Maybachi käekell on valitutele, siis vähem eksklusiivsem ei ole ka Ferrari Enzo jaoks valmistatu. Juba selle omandamise tingimused on keerukad.
Esiteks peab Ferrari Enzo ostja omama Ferrari F40 või F50 või lausa mitut. Ja käekella jaoks peab omama loomulikult Enzot. Seetõttu oodatakse, et neid kelli valmib vast umbes 40 ? kollektsionääride rõõmuks. Girard-Perregaux? valmistatud käekell ei kanna aga üksnes Enzo nime, vaid kannab ka Ferrari asutaja allkirja.
Süsinikust sihverplaat on aga sarnane autos endas nähtavaga, 72 detailist koosnev kell näitab nii kuid, kuupäevi kui ka kuufaase, nädalapäevadest rääkimata. Ja töötab käe liikumise energia abil.
Kes raha koguma tahab hakata, siis Ferrari Enzo kõik 349 autot on müüdud. Käekella eest tuleb välja käia veidi rohkem kui 2,5 miljonit krooni ? veerand auto hinnast.
Bentley GT jääb Ferrari Enzole vist tublisti alla. Käekellade hinna järgi võiks nii arvata. Metallrihmaga Breitlingi 44,8 millimeetrise läbimõõduga ajanäitaja kannab lennukat B-d mõlema partneri esitähtedest. Käekella omanik võib aga Bentley GTga 318 kilomeetrit tunnis kihutades lasta istmetel endale samal ajal massaa?i teha.
Breitling märgib selle käekella puhul, et ka vaid krobelisest äärisest taipad ära, mis sõidukit see käekell esindab ? sarnane näeb välja ka GT õhuvõtuava. Hind aga on eelnevatega võrreldes lausa madal ? 85 000 krooni.
Sellest kaks korda väärtuslikumaks peab aga SLR McLareni auks tehtud käekella Mercedes. Enam kui kuus miljonit krooni maksva auto lisavarustusnimekirjas on käekell siiski üks kallimaid lisasid. TAG Heueri ja ?veitsi kellameistri Jean-Francois Ruchonnet koostöös valmiva kella puhul võib autoga tõmmata lihtsaid paralleele. Must taust käekellal meenutab auto armatuuril kasutatud toone. Nupud meenutavad aga SLRi automaatkäigukasti. Kahe margi koostöö algus ulatub juba 1955. aastasse.
Ligi kuus korda enam tuleb tasuda aga Porsche Carrera GT juurde kuuluva ajanäitaja eest. Selle kella arendustöö pidi valmistaja kinnitusel olema isegi keerukam kui autol ? detaile on ligi 400, aga äärmiselt kokkusurutud ruumalas. Esmakordselt on aga sellise hinnaklassi käekellal osaliselt digitaalsed numbrid. Porsche ei unusta ka mainimast, et kella rihmal on sama profiil kui Carrera GT rehvidel ning nupud kellal meenutavad auto pedaale.
Ja midagi tagasihoidlikku ka lõpuks. Audi A6 valikust leiab samuti kella, mis üllatab oma trapetsikujuga ? nagu on auto ninaosa. Sinn Spezialuhreni valmistatud käekell on kraapimiskindel . Samuti kasutatakse kellas eriõli, mistõttu kell võib töötada vahemikus -40 kuni +80 kraadi. Audi A6 käekell maksab kellakataloogide järgi 3650 eurot ehk veidi alla 60 000 krooni.
Seega pole midagi lihtsamat kui autoga sõites aega võita. Ja oma käekella vaadata