• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 28.09.04, 09:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eesti Raudteed tabavad esimesed tagasilöögid

Eesti Raudtee on suutnud seni hakkama saada ka ilma ligi 200 vedurimeheta, kuid streigi tänane laienemine jätab tõenäoliselt osa ronge seisma.
«Tõenäoliselt võib homme olla kaubavedude osas tagasilööke,» tunnistas Eesti Raudtee pressiesindaja Priit Koff eile. «Seni oleme saanud ka väiksema arvu brigaadidega hakkama.»
Tööd jätkavate vedurimeeste täielikumaks hõivamiseks on Eesti Raudtee vähendanud kaubarongide peatusi, suurendanud vagunite arvu rongides ning palganud manööverdustöödele kaubajaamadesse teiste firmade vedurijuhte, kirjutab Postimees.
Lisaks on Venemaalt tulevate rongide vedurimehed sõitnud senise Orava jaama asemel Tartuni, mis vähendab samuti vajadust kohalike töömeeste järele. Kui streik venib pikemaajaliseks, ei välistata ka vedurimeeste palkamist Lätist või uute meeste otsimist kohalikult tööjõuturult.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Võimalik, et me kuulutame peagi välja konkursi vedurimeeste leidmiseks ning pakume ka koolitust, mis kestab kolm?neli kuud,» märkis Koff.
Vedurimeeste streigi juhi Heino Rüütli sõnul on arusaamatu, kuidas Eesti Raudtee ilma paarisaja vedurimeheta hakkama saab, kui niigi pidid mehed tegema suures mahus ületunnitööd.
«Meie andmetel jääb homme (täna ? toim.) kaubaliiklus raudteel suures osas seisma,» rääkis Rüütel. «Kui võtame kõik vedurimehed ära ja rongid ikka liiguvad, siis on see midagi fantastika vallast.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele