Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Statoil üritas taas hinda tõsta ? seekord õnnestunult

    Mai keskel üritas Statoil tõsta bensiini hinda 20 sendi võrra liitrilt, aga pidi tagasi langetama, sest konkurendid ei tulnud kaasa. Augusti algul kordus sama asi, siis üritas Statoil kergitada hinda 30 senti liitri kohta. Üleeile tõstis Statoil taas hinda, seekord 50 senti liitri kohta. Ja alles eile tuli Neste kaasa hinnatõusuga 40 senti liitri kohta.
    ?Olukord on mitmendat kuud konkurentsis selline, et meie ettevõtte vaatenurgast pole jätkusuutlik tegutseda,? kirjeldas seisu turul Statoil Eesti ASi juht Epp Kiviaed. ?Marginaalid on olematud.?
    Möödunud aastal ei teeninud Eestis kasumit mitte ükski kütuste jaemüügiettevõte peale Neste. ?Turg on tasakaalust väljas,? rääkis Kiviaed. Tema sõnul on mõnel nädalavahetusel olnud tunne, et turul makstakse klientidele peale. ?Oleme katsunud hoida piiri peal, et otsest pealemaksmist poleks.?
    Praegust Statoili tulumarginaali numbrit Kiviaed ei avaldanud, aga ta märkis, et olukord on pingeline. Ta lisas, et ettevõte on üritanud hinda tõsta, aga sellega pole kaasa tuldud. Möödunud aasta lõppes Statoilile kahjumis. Tänavuaastast tulemust Kiviaed ei kommenteerinud, aga ütles, et iga ettevõtte eesmärk on kasumit teenida.
    Äripäeva analüütiku Tõnis Oja arvutuste kohaselt kukkus juuli algul kütusemüüjate marginaal üle ühe krooni liitrilt, kui bensiini 95 hind langes 11,2 kroonilt 10,6 kroonini liitri kohta. Samal ajal tõusis kütuse hind Rotterdamis 30 sendi võrra liitri kohta. Juuli keskel oli Eestis olukord, kus jaemüügis võis bensiini osta odavamalt kui hulgi.
    Tõnis Oja hinnangul on Neste oma agressiivse poliitikaga muutunud kütuseturu hinnakujundajaks, mille tõttu marginaalid on madalamad, kui Statoilile meeldiks. ?Statoil on püüdnud marginaali suurendada, kuid seni edutult, sest peamiselt automaattanklatega opereerivad Neste ja HydroTexaco pole kaasa tulnud.?
    Kütusemüüjad oma marginaalidest avalikult ei räägi. Äripäeva arvutuste kohaselt tõusis eile, kui Neste hinda tõstis, marginaal 15 sendilt 30 sendile liitri kohta.
    Olukorras, kus Neste ja Statoil hinnakujundaja rolli pärast võitlevad, käituvad teised liidritele vastavalt. ?Mina vaatasin, et Statoil tõstis,? põhjendas eile hinnatõusu Hydro Texaco Eesti ASi juht Andres Kivistik. Tema sõnul oli kaalutlus see, et maailmaturul on sisseostuhind tõusnud 70 senti liitrilt. ?Oleks ka ilma Nesteta tõstnud,? lisas Kivistik. Argument oli ka see, et Eestis on kütuse jaehind 1,3 krooni võrra odavam kui Lätis ja Leedus.
    Neste Eesti ASi juht Indrek Kaju oli eile välismaal ja temalt polnud võimalik kommentaari saada. Neste jaemüügijuht Ivar Kohv ütles, et hinnatõusuks oli põhjust küll. Vahepeal oli hind läinud alla seetõttu, et Neste reageeris konkurentide kliendikampaaniatele, kus näiteks pakuti klientidele bensiini 25 senti liitrilt odavamalt. Neste kasumit põhjendas Kohv sellega, et ettevõte tegutseb efektiivsemalt.
    Asjaolu, et Neste ei läinud varem Statoili pakutud hinnatõusuga kaasa, põhjendas Kohv sisse ostetud bensiinipartiidega, mis lubasid jätkata odavama kütuse müüki.
    Neste ja Statoili aastakäive on Eestis kummalgi ligi miljard krooni, Hydro Texacol 300 miljonit.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.