• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tunnistaja müüb autot

Reklaamid kasutavad vana head tarbija tunnistust (inglise keeles testimonial) ja teevad seda veenvalt.
Tarbija tunnistust peetakse kindla peale minevaks ?anriks. Mõnikord läheb see aga mitte kindla peale, vaid tuksi. Ei jäta eriti veenvat muljet, kui lihaseväristajat või pesupulbrit soovitavad välismaised ja anonüümsed näod. Kui reklaam üritab välismaist nägu tagatipuks veel eestlaseks valetada, on kuri karjas. Kahtlase reklaaminäo ebausutav kuvand kandub sujuvalt üle tootele ning reklaamiga juurde saadav tarbijate hulk jääb kordi väiksemaks, kui sama meediamahu juures saavutada võiks.
Amservi reklaamid loonud Adell Saatchi & Saatchi on ämbritest kaarega mööda läinud. Tunnistust andvate tarbijate rolli on valitud Rain Tamm ja Hannes Võrno ? päris inimesed päris nimega, usaldusväärsed ja potentsiaalsete autoostjatega samast maailmast. Lugu, kuidas Võrno ostis Amservist Land Cruiseri, on südamlik ja huvitav. Tamme lugu kisub kiidukõneks, kuid on siiski veenev.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reklaamide varakat sihtgruppi kõnetab mustvalge värvilahendus, stiilitundlik ja igihaljas. Autot ennast pildi peal ei ole. Pole vajagi. Tarbija kujutab ette, milline see on. Ja kui ta seda osta tahab, valib ta kindlasti autofirma, mis ei reklaami mitte lihtsalt autot, vaid suhtumist.
Autor: Vahur Afanasjev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele