Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ummikute vastu aitavad vaid tee-ehitus ja liikluskorraldus

    Väljastpoolt Tallinna autojuht, ära parem tule oma sõidukiga Tallinna tööpäeva hommikul kella kaheksa ja õhtupoolikul kella viie paiku, sest tänavad on autodest lootusetult umbes ? nagunii edasi ei pääse, raiskad vaid oma aega. Samal ajal peavad poliitikud ägedat taplust Tallinnas ? aga tundub, et otseselt võimu, mitte linnaelu korraldamise nimel. Linnavolikogu või -valitsus, kes suudaks Tallinna liiklusummikutest vabastada, valitseks Tallinnas kaua ja õnnelikult.
    Äripäeva meelest tuleb forsserida Tallinnas teede-ehitust ja liikluskorraldust, ainult ühistraspordi suuremale kasutamisele, jalgrattateedele ja jalakäimisele lootma jääda ei tasu.
    Linnateedele ja -tänavatele tuleb tuua Euroopa Liidu abiraha. Kuid praegu eksisteerib takistus: Euroopa Liidu abiraha saavad nõuelda riigimaanteed, mitte aga linnateed. Üks ettepanek on riigimaanteede, nagu näiteks Tartu, Pärnu, Paldiski, Narva maantee pikendamine Tallinna südamesse välja, et seal, ummikute tekkekohas, Euroopa Liidu abirahaga ehitada mitmekorruselisi ristmikke: nii maa alla kui maa kohale.
    Utoopiline? Ei ole, pigem paratamatus: teede ja tänavate laienduseks maa peal vaevalt et ruumi on.
    Teine võimalus on suurendada linna oma investeeringuid teedesse ja tänavatesse. See ei tähenda vaid aukude lappimist, uut asfaldikatet, vaid samuti ristmike ümberehitust, paremat liikluskorraldust.
    Näiteks Brüsselis tundub liiklus olevat sujuvam kui Tallinnas. Ehk on üks põhjus selles, et Brüsselis on palju ühesuunalisi tänavaid ? kui pole vastutulevat suunda, on fooridel vähem tsükleid.
    Tallinnast on tuua üks hea liikluskorralduse näide: lähestikku paralleelselt kulgevad ja enne kahesuunalised Endla ja Luise tänavad tehti ühesuunaliseks (tõsi, Endlasse jäi üks vastutulev ühissõidukite rida). Kas sama ei tasuks mõelda näiteks paralleelselt kulgevate ja suhteliselt kitsaste Gonsiori tänava ja Tartu maanteega? Ja jalakäijad viia rohkem tunnelisse teed ületama.
    Miks me ei usu eriti alternatiivi ? linna autovabaduse ? elujõusse? Kaugemalt linna tulnu kasutab ikka autot. Et linnas autota liikuda, tuleks auto jätta linna piirile või äärelinna, see aga nõuaks suuri tasuta parklaid. Kes soostuks oma maad tasuta parklateks loovutama? Lisaks valitseks niisugustes parklates suur varguseoht. Kuna Tallinn asub kliima poolest viletsas vöötmes, on nt jalgrattaga või rulluiskudega liikumine mõeldav vaid mõni üksik suvekuu. Ja jalgsi liikumiseks, kui saab autot kasutada, on inimene liiga mugav.
    Ent pakuksime siiski ühe omapoolse idee: parkimismaja piletiga saab linna piires ühistranspordis tasuta sõita. Kuna niisugusest ettepanekust võidaksid parkimismaja omanikud (autode arv suureneks ja parkimise aeg pikeneks), kuid kaotaks linn piletitulu vähenemise ja ühistranspordi suurema koormuse näol, siis eeldaks see omavahelist kokkulepet.
    Või tasuks linnal endal panustada parkimismajade (ja ka lihtsalt tasuliste parklate) ehitamisse, mille pilet maksab ka ühistranspordis. Sellega saaks tänavate ääred autodest puhtamaks ja senise piitsapoliitika asemel ? tasulise parkimise ala on laiendatud ja tasulise parkimise aegu pikendatud ? pakuks linn hoopis väikest präänikut.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.