Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalalaevatoetused tagurpidi järjekorras

    Kalurite Liidu juhatuse esimehe Toivo Orgusaare sõnul alustati toetuste jagamist valest otsast. ?Enne, kui asuda toetama renoveerimist, tuleks ikka laevastik paika panna,? ütleb ta.
    Määrus, millest selguks, kui palju ja millised kalalaevad registrist kustutada tuleb, on põllumajandusministeeriumis alles koostamisel. Laevaomanikel puudub siiani selgus, mil määral mahakantavaid laevu kompenseeritakse.
    Orgusaare sõnul on Eestis püügivõimsusi arvestades kolmandik kalalaevu ülearu. ?Enne tuleks osa laevu likvideerida ja alles seejärel saab hakata järelejäävaid renoveerima,? räägib Orgusaar.
    Ka on Orgusaare hinnangul paljud nõuded toetuste taotlemisel kalurite jaoks liiga rasked. Näiteks tuleb kindlaks määrata uuendustööde täpne maksumus, selleks tuleb aga laevad enne defekteerida ja see maksab. Ainuüksi dokkimise eest tuleb välja käia kümneid tuhandeid kroone.
    Kalurite Liidu nõukogu esimees Andres Varik tõi välja ka vale aja laevatoetuste jagamiseks. Nimelt kestab praegu püügihooaeg ja laevu ei saa remonti panna. Samas tõdes Varik, et kui me oma kalalaevu ei moderniseeri, tulevad naabrid ja püüavad meie kala ära.
    Tema hinnangul on Eestis asja ka õigusliku poole pealt väga loiult aetud ja praegu valitseb kalanduses suur ebaselgus. Lätlastel näiteks on õiguslik baas laevastiku vähendamiseks juba ammu olemas ja sellega on juba ka algust tehtud. Ühe likvideerimisele mineva laeva eest võib seal saada mitu miljonit krooni.
    PRIA toetuste osakonna asejuhataja Mati Mõtte hinnangul tuleneb taotluste esitamise vähesus ja taotlusvooru pikendamine eelkõige sellest, et tegemist on uue tootjate grupiga. ?Kalandussektor ei ole end täiel määral kurssi viinud dokumentatsiooni koostamisega, mis on vajalik toetuse taotlemiseks ning seetõttu kulub neil rohkem aega,? tõdeb ta.
    Kalalaevade renoveerimiseks ja püügivahendite soetamiseks mõeldud toetuse saamiseks on esitatud 9 taotlust 6 miljoni krooni peale, kuid võimalik oleks kolme aasta jooksul sel eesmärgil välja jagada 50 miljonit krooni.
    Ka PRIA ametnik märkis, et laevastiku reguleerimise meede, mis käsitleb kalalaevastiku püügivõimsuse vähendamist, on meil veel rakendamata ning peaks käivituma järgmisel aastal.
    Üks neist, kes taotluse oma kalalaevade uuendamiseks esitas, on Saaremaa firma Monistico. Selle üks omanikke Arne Salong ütleb, et taotluse esitamises polnud tema jaoks midagi keerulist, tema sõnul võiks aga vajaliku omafinantseeringu osa olla väiksem kui praegu nõutud 60 protsenti. Siis oleks tema hinnangul ka taotlejaid rohkem. See oli ka põhjus, miks Monistico sai raha küsida vaid poole ulatuses tegelikust vajadusest.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Läks lahti: Rootsi tõi intressi allapoole ja lubab lisa
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.