• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kontrolli oma meiliaadressi levimist

    Spämm ehk soovimatud e-kirjad ei ole küll nii ohtlikud kui viirused ja troojalased, samas matab suur hulk spämmi enda alla vajalikud kirjad. Raske on eristada ohutut reklaamkirja ohtlikku pahavara sisaldavatest kirjadest.
    Mida laiemalt on meiliaadress levinud, seda suurema tõenäosusega ja rohkem saabub sellele spämmi. Rämpskirjade ülejäänud meilidest eraldamisega tegelevad peamiselt filtrid suurtes meiliserverites. Seega on tavakasutaja rolliks peamiselt oma aadressi levimise kontrolli all hoidmine.
    Kui meiliaadressi on tarvis avalikult esitada, tuleks seda teha veidi muudetud kujul. Aadressi: [email protected] võib kirjutada näiteks kujul vanaemale[at]maale.ee, [email protected], [email protected], [email protected].
    Avalikelt veebilehtedelt meiliaadressite üleskorjamiseks on spämmijatel automaatselt töötavad robotid, mis otsivad lehe sisust märki @ sisaldavaid lõike, mille nad automaatselt e-posti aadressitena oma andmebaasi salvestavad.
    Kui aadress on mõeldud ainult eestikeelsele kasutajale, tuleks kasutada eestikeelse lisatekstiga varianti, sest lugejaskonna väiksuse tõttu ei viitsi arvatavasti keegi seda eripära spämmirobotile arusaadavaks teha.
    Meiliaadressi sisestamisel veebilehele tuleb hinnata, milline on aadressi andmisest saadav tulu ning kui suur on risk. Paljud veebilehed võivad olla loodud eesmärgiga koguda e-posti aadresse, et neid hiljem spämmi saatmiseks kasutada. Külastajat peibutatakse sageli millegi võitmise võimalusega. Tõenäoliselt palutakse kinnitada ka peenikeses kirjas tekst, kus andmete esitaja nõustub, et tema aadressile võib saata reklaami. Olles tingimustega nõustunud, ei saa kasutaja seda enam seaduserikkumiseks pidada.
    Enne veebis mõnele nupule vajutamist tuleb sellele eelnev tekst põhjalikult läbi lugeda. Kui tekst jääb arusaamatuks, on mõistlik aken akna enda vahenditega kinni panna (Windowsis paremal ülanurgas asuvast ristist) ? ainult nii võib olla kindel, et kasutaja ei aktiveerinud mingit tekstiga seotud tegevust.
    Hoidu tuttavate, sõprade, töökaaslaste andmete avaldamisest reklaami eesmärgil. Mõne reklaamimaigulise kirja edastamise eest tuttavale saab kusagil mingeid soodustusi, boonuspunkte, võimalust osaleda loosimisel vms. Õiguslikult on kõik korras ? keegi ei saa keelata mul ju sõbrale midagi isiklikult soovitamast.
    Arvutiturbe juhendid on saadaval Andmekaitse Inspektsiooni veebilehelt www.dp.gov.ee .
    Autor: Valdo Praust
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
USA börs jätkas tõusu
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Raadiohommikus: uue riskifondi miljonid, meelerahu ja politseinikud allilmas
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Raadiohommikus: kust tuleb töökius ning kuidas peab maitsema veganpihv?
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.