• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • 18.10.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansapangal jagub Leedus kasvuruumi

Hansapanga Leedu tütarpanga Hansabankase kolmanda kvartali kasum kasvas 73,5 protsenti, 28,8 mln litile (130,5 mln kroonile). See on igati muljetavaldav kasv.
Leedu osakaal Hansapanga grupi kasumis on väike. Septembris esitatud presentatsiooni alusel teenis Hansapank 14 protsenti oma puhaskasumist Leedus. Hoiustest 31 protsenti on Leedus, laenude osakaal on 25 protsenti. Samas on pangateenuste kasutamine Leedus vähene, mistõttu kasvuruumi peaks nii mõnegi teenuse mahtude osas olema.
Hansapangal on Leedus juba praegu rohkem kliente kui Eestis ja Lätis kokku. Pangal on Leedus 1,25 mln aktiivset kundet, Eestis 0,82 mln klienti ja Lätis 0,38 mln klienti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suuremal osal leedulastest on deebetkaart (64% klientidest). Selle toote osas on Hansapanga turuosa 34 protsenti. Krediitkaart on vaid kolmel protsendil klientidest. Hansapanga turuosa krediitkaartide osas on 64 protsenti. Selles valdkonnas on mahajäämus Eestist suur. Eestis on 16 protsendil klientidest krediitkaart ja Hansapanga turuosa 66 protsenti. Ka eluasemelaenud on Leedus vähe levinud. Vaid kolmel protsendil Leedu klientidest on eluasemelaen, panga turuosa on aga 31 protsenti. Eestis on kümnel protsendil eluasemelaen, Hansapanga turuosa on 50 protsenti.
Hanza.net on 29 protsendil klientidest, Hansapanga turuosa internetipanganduses on 51 protsenti. Eestis kasutab Hanza.neti 62 protsenti klientidest, Hansapanga turuosa internaetipanganduses on 57 protsenti. 16 protsenti Hansabankase klientidest on liitunud II pensionisambaga, mis teeb panga turuosaks selles valdkonnas 44 protsenti.
?Kuue aastaga on Leedu elanikkonna rikkus kahekordistunud,? ütles Hansapanga grupi suurima konkurendi, SEB Gruppi kuuluva Vilniaus Bankase kodumajapidamiste analüütik Julita Varanauskiene. ?Kuid me pole maas mitte ainult Lääne-Euroopa maadest, vaid ka uutest ELi liikmesriikidest. 2004. aastal oli leedulastel hoiuseid vaid 747 eurot (11 688 krooni) elaniku kohta, samas kui Eesis oli hoiustatud 1217 eurot (19 042 krooni) elaniku kohta.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele