• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seat Altea ? iselaadne mahtauto

    Hinnakiri ja varustus teada ning kel asja vastu huvi, võib kas või täna minna salongi tellimust vormistama. Kusjuures tuleb tunnistada, et tegemist ei olegi kalli autoga, milleks mahtuniversaale sageli peetakse.
    Oma mõõtmetelt on ta kõige enam sarnane Nissan Almera Tinoga, mille hinnad algavad 250 000 kroonist. Altea hinnad algavad aga 230 000 kroonist. Altea hind on umbes samas suurusjärgus Mazda Premacyga, mis on aga juba üsna ajast ja arust auto.
    See selleks. Seat Altea on heas mõttes naljakas auto mitmes mõttes. Olles justkui mahtuniversaal, on ta samas uue Toledo ümmargusem variant. Tuleb ju uus Toledo sisuliselt täpselt samasugune kui Altea, kuid veelgi kentsakama tagaosaga. Altea on esimene auto ? vähemasti oma silmaga nähtutest ?, mille kojamehed ei seisku mitte alumises asendis nagu n-ö normaalsel autol, vaid püstises asendis, A-piilari varjus.
    Küsimus on see, mis hakkab juhtuma meie kliimas talvel. Kui tavaliselt viskavad kojamehed klaasilt lume kahele poole laiali, siis Altea viskab lume klaasi allserva kokku. Teine asi: niiskele klaasile võivad kojamehekummid kergemini kinni külmuda. Tõsi, esiklaasi servades on kahel pool soojendusniidid, lisaks saab kojamehed lasta enne autost lahkumist alumisse asendisse, kuid see on jälle lisaliigutus ja kogu selline süsteem tundub veidi arusaamatu. Küllap on tegemist tõsiasjaga, et auto on toodetud Hispaanias, kus iial lund ei saja.
    Kuid seni kui meilgi loodus lumevaba, on Altea igati sümpaatne sõiduriist. Tema küljejoon meenutab teatud nurga alt uut BMW 1-seeriat ja ehkki pealtnäha tundub ta teiste mahtautodega võrreldes suhteliselt madal, on sisemuses ruumi laialt. Pagasiruumis vaatavad vastu riiul, kuhu kergemaid asju paigutada, pagasiruumi põhja all on aga erinevad laekad, kuhu peenemaid vidinaid poetada. Loomulikult maksab see kõik lõivu selle arvel, et täismõõtu varuratas sinna enam ei mahu ning leppima peab kõhnukese ?võrriratta? või sootuks vaid rehvitäitekomplektiga.
    Salongiosa on soliidne ning tagaistmeid kokku klappides piisab vaid ainsast liigutusest ? istmepadi vajub alla ja seljatugi moodustab pagasiruumiga ühel tasandil kaubaruumi. Tagaistmel on lahedalt ruumi ka suuremale inimesele, Volkswageni kontserni autodele omaselt pakuvad istmed head külgtuge ning käigukang liigub mõnusa klõpsatuse saatel kergelt ja samas konkreetselt ühest asendist teise. Sellise autoga on suisa lust sõita, eriti kui kapoti all tiksub Seati mudelivalikus uus kaheliitrine VW pumppihustitega 140 hj turbodiiselmootor või siis kaheliitrine FSI-bensiinimootor, millel võimsust koguni 150 hj. Loomulikult on tegemist mudelivaliku kõige kallimate versioonidega, mille hinnad algavad diisli puhul 300 000, bensiinimootori puhul 280 000 kroonist. Kokku on saadaval neli jõuallikat ja kaks varustusvariantikahe varustustaseme hinnavahe on ca 25 000 krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Toiduliidu juht: ma ei saa aru, kas meil on sügisel gaasi või ei ole
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA aktsiaturud alustasid nädalat reipa tõusuga
USA suuremad aktsiaindeksid kerkisid nädala esimesel börsipäeval reipalt: S&P 500 tõusis 1,86%, Dow Jones 1,98% ja Nasdaqi liitindeks 1,59%.
USA suuremad aktsiaindeksid kerkisid nädala esimesel börsipäeval reipalt: S&P 500 tõusis 1,86%, Dow Jones 1,98% ja Nasdaqi liitindeks 1,59%.
Parimad juhid: avaliku sektori juhtide palgad peavad tõusma
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.