Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seat Altea ? iselaadne mahtauto

    Hinnakiri ja varustus teada ning kel asja vastu huvi, võib kas või täna minna salongi tellimust vormistama. Kusjuures tuleb tunnistada, et tegemist ei olegi kalli autoga, milleks mahtuniversaale sageli peetakse.
    Oma mõõtmetelt on ta kõige enam sarnane Nissan Almera Tinoga, mille hinnad algavad 250 000 kroonist. Altea hinnad algavad aga 230 000 kroonist. Altea hind on umbes samas suurusjärgus Mazda Premacyga, mis on aga juba üsna ajast ja arust auto.
    See selleks. Seat Altea on heas mõttes naljakas auto mitmes mõttes. Olles justkui mahtuniversaal, on ta samas uue Toledo ümmargusem variant. Tuleb ju uus Toledo sisuliselt täpselt samasugune kui Altea, kuid veelgi kentsakama tagaosaga. Altea on esimene auto ? vähemasti oma silmaga nähtutest ?, mille kojamehed ei seisku mitte alumises asendis nagu n-ö normaalsel autol, vaid püstises asendis, A-piilari varjus.
    Küsimus on see, mis hakkab juhtuma meie kliimas talvel. Kui tavaliselt viskavad kojamehed klaasilt lume kahele poole laiali, siis Altea viskab lume klaasi allserva kokku. Teine asi: niiskele klaasile võivad kojamehekummid kergemini kinni külmuda. Tõsi, esiklaasi servades on kahel pool soojendusniidid, lisaks saab kojamehed lasta enne autost lahkumist alumisse asendisse, kuid see on jälle lisaliigutus ja kogu selline süsteem tundub veidi arusaamatu. Küllap on tegemist tõsiasjaga, et auto on toodetud Hispaanias, kus iial lund ei saja.
    Kuid seni kui meilgi loodus lumevaba, on Altea igati sümpaatne sõiduriist. Tema küljejoon meenutab teatud nurga alt uut BMW 1-seeriat ja ehkki pealtnäha tundub ta teiste mahtautodega võrreldes suhteliselt madal, on sisemuses ruumi laialt. Pagasiruumis vaatavad vastu riiul, kuhu kergemaid asju paigutada, pagasiruumi põhja all on aga erinevad laekad, kuhu peenemaid vidinaid poetada. Loomulikult maksab see kõik lõivu selle arvel, et täismõõtu varuratas sinna enam ei mahu ning leppima peab kõhnukese ?võrriratta? või sootuks vaid rehvitäitekomplektiga.
    Salongiosa on soliidne ning tagaistmeid kokku klappides piisab vaid ainsast liigutusest ? istmepadi vajub alla ja seljatugi moodustab pagasiruumiga ühel tasandil kaubaruumi. Tagaistmel on lahedalt ruumi ka suuremale inimesele, Volkswageni kontserni autodele omaselt pakuvad istmed head külgtuge ning käigukang liigub mõnusa klõpsatuse saatel kergelt ja samas konkreetselt ühest asendist teise. Sellise autoga on suisa lust sõita, eriti kui kapoti all tiksub Seati mudelivalikus uus kaheliitrine VW pumppihustitega 140 hj turbodiiselmootor või siis kaheliitrine FSI-bensiinimootor, millel võimsust koguni 150 hj. Loomulikult on tegemist mudelivaliku kõige kallimate versioonidega, mille hinnad algavad diisli puhul 300 000, bensiinimootori puhul 280 000 kroonist. Kokku on saadaval neli jõuallikat ja kaks varustusvariantikahe varustustaseme hinnavahe on ca 25 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.