Logistikafirmade e-teenused täienevad

Toomas Udu 26. oktoober 2004, 00:00

Suuremad logistikaettevõtted pakuvad juba mõnda aega internetis tellimuste esitamise ja saadetiste teekonna jälgimise teenuseid. E-teenuseid on täiendatud ka näiteks laadimisaadresside sisestuse lihtsustamisega: iga saadetise korral ei pea enam andmeid uuesti sisestama, vaid seda on võimalik teha vastavast nimekirjast. Nüüd on lisandunud e-teenuste tarbija tegevusi senisest enam lihtsustavad funktsioonid.

Saatja prindib ise kauba markeeringu. Saadetistele saab välja trükkida kauba transpordi markeeringu. Et vältida saadetise kaotsiminekut, on eriti väikesaadetiste transpordil oluline selle korrektne markeerimine, kuna väikesaadetised toimetatakse reeglina läbi teenusepakkuja terminalide, lihtsustuvad selge ja üheselt arusaadava markeeringu abil kauba laadimistööd.

Internetitellimuste kasutaja saab nüüd teenusepakkuja kodulehelt korrektse markeeringu vaid trükkimisnupule klikates, kusjuures kõik vajalikud andmed suunatakse automaatselt tellimuselt markeeringule. Kuna süsteem loob markeeringu PDF-failina, saab markeeringuid välja trükkida täiesti tavalistes kontoriprinterites.

Lisaks on näiteks Schenkeri markeeringud varustatud ka SSCC (Standard Shipping and Container Code) standardi kohase ribakoodiga ning süsteemi genereeritud unikaalse numbriga.

Ribakood võimaldab automatiseerida saadetiste käsitlemise protsessi laadimisel ning terminalis. Kauba laadimise käigus skaneeritakse pakendi ribakood ning süsteem fikseerib kauba saabumise või lahkumise konkreetsetest terminalidest.

Saatja saab välja trükkida ka laadimismanifesti. Laadimismanifest on kasulik dokument, kui ettevõtte juures laaditakse korraga paljusid saadetisi ja eriti, kui soovitakse saadetisi jagada erinevatele autodele. Uues süsteemis saab valida, millised saadetised ühele laadimismanifestile lähevad.

Ka laadimismanifesti saab välja trükkida tavalisel kontoriprinteril (PDF-fail). Väljatrükitud manifest on heaks töövahendiks laadijale, kes saab selle abil täpselt jälgida, millised saadetisi kuhu laadida.

Korduvaid tellimusi saab kopeerida Uus e-teenuste süsteem võimaldab kõiki varem tehtud tellimusi kopeerida ning esitada need uute tellimustena.

See funktsioon on suureks ajasäästjaks ettevõtjatele, kes tihti samadele klientidele kauba saatmiseks ühetaolisi tellimusi koostavad. Kopeerimisnupule klikates avatakse tellimuste esitamise aken, kus lahtrid on täidetud aluseks oleva tellimuse andmetega. Seega kaob vajadus iga kord suurt hulka sama infot käsitsi sisestada.

KPI (Key Performance Indicator). Põhiteenuse kvaliteeti mõõtev e-teenus, mis annab tarbijale ülevaate ekspedeerija lubatud kauba kohaletoimetamise aegadest kinnipidamisest. KPI esitab kasutajale valitud ajavahemiku koondandmed nii liikluste kui ka saadetiste lõikes. KPI abil on detailselt näha, millised saadetistest on toimetatud kohale õigeaegselt ning mis hilinevad või hilinesid.

Eraldi on välja toodud Euroopa Liidu siseliiklus ning liiklus ELi ja kolmandate riikide vahel. Valitud ajavahemikus on võimalik näha ka saadetiste arvu ning õigeaegselt kohale toimetatud saadetiste osakaalu protsentides.

Lisaks üldandmetele võimaldab süsteem analüüsida saadetiste kohaletoimetamist ka liikluste lõikes. Kõige detailsemal tasemel on võimalik analüüsida ka iga saadetise liikumist. See tase näitab kasutajale kõiki toiminguid, mis konkreetse saadetisega transpordi käigus on tehtud.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:50
Otsi:

Ava täpsem otsing