• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,31%39 910,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,28
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,31%39 910,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,28
  • 24.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mitmekesistunud lennuveod pakuvad erinevaid võimalusi

Tavapärase mere- ja lennuveo puhul tuleb mõista teenust, kus kaup liigub ühe ja sama veoviisiga ja veodokumendiga lähteriigist sihtriiki. Pikka aega ei olnud nende kahe kõrval palju muid alternatiive.
Viimasel ajal on ka Eesti turu jaoks vedajad ja ekspedeerijad arendanud ja loonud nende kahe konventsionaalse teenuse kõrvale muid lahendusi. Enim on tähelepanu pööratud lennutranspordi ja autotranspordi kombinatsioonile, kus lennutransporti kasutatakse kaupade kontinentidevahelisel lõigul ja autotransporti kontinendisisesel lõigul.
Suure tõuke sellise veoskeemi tekkimisele ja arengule on andnud autotranspordi kiire areng viimastel aastatel. Mitmed ekspedeerimisfirmad pakuvad täna Eesti ja Kesk-Euroopa vahel kindlate väljumis- ja saabumisaegadega autotransporditeenust, mis on võimaldanud osutada järjest usaldusväärsemat ja kindlamat teenust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa-sisest regulaarset autotranspordi veovõrgustikku ära kasutades on ekspedeerijad laiendanud oma teenustepaketti, ühendades autotranspordi lennutranspordiga, ja saavutanud sellega ka kombineeritud veo puhul tunduvalt suurema kindluse transiitaja osas.
Kombineeritud vedu sobib suurematele saadetistele, mille puhul ei ole kõige olulisem kiire tarneaeg. Samas kompenseerib mõnepäevase kuni nädala võrra pikema transiitaja tunduvalt odavam veohind. Olenevalt lähtepunktist võib kogu veo hind olla kuni 30% madalam.
Kombineeritud teenust kasutatakse eelkõige kaupade mandritevahelisel transpordil, lisaks Kaug-Idale võib olulise suunana mainida ka Põhja- ning Lõuna-Ameerikat.
Kombineeritud vedu osutatakse ka ekspordisuunal, mille puhul on esimene lõik veost korraldatud autotranspordiga näiteks Frankfurti ja sealt edasi lennutranspordiga sihtpunkti. Raskete ja/või suuregabariidiliste kaupade puhul võib tarneaeg kombineeritud teenuse puhul olla samasugune nagu tavalennuteenusel. Seda sellepärast, et Tallinna lennujaama opereerivad kõik lennufirmad lennukitüüpidega, mis ei võimalda väga suuri saadetisi lennukiga transportida ning seetõttu veetakse need niikuinii lennuautodega mõnda suuremasse lennujaama, näiteks Helsingisse. q
Autor: Merle Lichtfeldt

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele