• OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 16.12.04, 08:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Kütusehinna tõus vähendab diiselautode populaarsust

Viimastel kuudel endale diiselmootoriga auto soetanud on nördinud, sest kõik märgid näitavad, et kütusekulu lähiajal aina kasvab.
Automüüjad prognoosivad, et kui diislikütuse hind jätkab tõusmist, müüakse diiselautosid aina vähem, kirjutab Eesti Päevaleht.
Diislikütuse hind oli Eestis bensiini hinnast tunduvalt madalam, kuni 1. maist tõusis selle aktsiis 1,5 krooni liitri kohta ning sügisel kerkis bensiinist kiiremini diislikütuse maailmaturuhind. Uuest aastast võetakse kasutusele uued diislikütuse standardid, mistõttu võib hind veel kuni krooni võrra tõusta.
Diiselmootoriga auto maksab kümneid tuhandeid kroone rohkem kui bensiinimootoriga auto, lisaks on ka hooldamine kulukam. Samas kulutab diiselmootoriga auto kütust isegi kuni poole võrra vähem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peugeot edasimüüja Kommest Autokeskuste peadirektori Toomas Rüütmanni sõnul on diislikütuse kallinemine kolmandiku võrra vähendanud nii diiselmootoriga sõiduautode kui ka kaubikute müüki. Samas on Peugeot puhul diisel- ja bensiinimootoriga autode hinnavahe teistest markidest väiksem.
Info Auto turundusjuhi Tiit Lillipuu sõnul tasub diiselmootoriga uue Fordi ostmine end ära 200 000 kilomeetri läbimise järel. Samas tunnistas ta, et tavaliselt müüakse auto enne selle kilometraa?i läbimist maha.
Silberauto PR-juhi Raivo Murde sõnul tasub diiselmootoriga sõiduauto osta neil, kes läbivad pikemaid vahemaid ning kelle aastane läbisõit on palju suurem kui 15 000 ? 20 000 kilomeetrit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele