Hansapanga aktsia näitas eile taas suurkäivet ? aktsia kauplemismaht ulatus 140 miljoni kroonini.
Seda vaatamata asjaolule, et müügipool kaalus 2,5 korda ostupoole üles: aktsia müügipoolel rippus üks 10 000aktsiane order samas kui ostupoolel oli ?vaid? 3460aktsiane tehingukorraldus. Hansapanga aktsia hind tõusis 1,19 protsenti ja aktsia maksis 159,59 krooni.
Käibe ajasid suureks tehingute registreerimise lõpus fikseeritud ostud-müügid, millest märkimisväärsed olid kaks tehingut. Ühes vahetas omanikku 150 000 aktsiat ja teises 100 000 aktsiat. Hinnad olid vastavalt 159,59 krooni ja 159,28 krooni.
Eesti Ühispanga maakleri Peeter Koppeli sõnul oodatakse aasta lõpuks Hansapanga aktsialt 20protsendilist tõusu. ?Ostjad on suutnud endale ära põhjendada, miks nad aktsiat ostavad,? selgitas Koppel.
Minu arvates võib mõõdukas tõus toimuda isegi ühe kuni kolme kuu jooksul. See oleks aga vesi nende veskile, kes on hiljuti andnud aktsiale ostusoovitusi. Viimane ostusoovituse andja oli mäletatavasti Citigroup.
Peale mõningast tõusu peaks aktsiahind veidi järele andma, langema ja siis stabiliseeruma. Millisel hinnatasemel aktsia stabiliseerub, sõltub aga sellest kui kõrgeks kujuneb tipp.
Seega soovitaks praegustel sisenejatel olla ettevaatlik, seada selge investeerimiseesmärk ja jälgida oma eesmärke ning mitte unustada ennast aktsia tõusu jälgima.
Teistest aktsiatest kaubeldi eile enim Eesti Telekomi aktsiaga, millega tehti tehinguid 4,2 miljoni krooni väärtuses. Koppeli kommentaari kohaselt ?jääb talle selgusetuks, mispärast seda aktsiat ostetakse?. Eesti Telekom tõusis 0,8 protsenti ja maksis 119,38 krooni.
?Võrreldes teiste sama sektori Kesk- ja Ida-Euroopa aktsiatega on Eesti Telekomi aktsia kallis,? ütles ta. Koppel lisas, et aktsiat ostavad peamiselt ?väikesed tegijad?.
Üllatavalt väikese käibega olid eile Merko Ehituse ja Tallinna Kaubamaja aktsiad. Suhteliselt vähe tehti tehinguid ka Norma ja Harju Elektri aktsiatega. Ilmselt jäid väiksemad aktsiad suurematega toimunud intensiivse kauplemise käigus lihtsalt investorite pilgu alt välja.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?