• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 04.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Topsid lõppesid Grüne Wochel ühe päevaga

Rõngu Mahl osales Grüne Woche messil esmakordselt. Olime väljas Põllumajandus- ja Kaubanduskoja korraldatud ühisstendil. Meie eesmärgiks oli testida oma tooteid Saksa turul. Lisaks sellele, et uurisime maitse-eelistustusi ja konkureerivaid tooteid kauplustes, otsisime aktiivselt ka kontakte.
Et esimesel korral asja mitte liiga keeruliseks ajada, valisime oma sortimendist kolm üksteisest täiesti erinevat toodet: traditsiooniline ja Eestis populaarseim Jõhvikas, väga tervislik, aga maitselt spetsiifilisem Astelpaju ja toode, millele ei ole lisatud suhkrut, Õun-mustsõstar.
Infot selle kohta, kui palju tooteid kaasa võtta, saime põllumajanduskojast. Soovitus oli võtta kaasa nii palju kaupa, kui läheb suures kaubahallis degusteerimise ajal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii me siis võtsime kaasa iga sorti 216 pudelit. Seega oli kokku 0,35-liitriseid pudeleid 648, millest oleks saanud valmistada ca 2200 liitrit valmisjooki.
Kuna tegemist on tarbimismessiga, panime algul rõhku just degustatsioonile ja kaasa­ostmise võimalusele. Poole päeva järel olime aga sunnitud rõhuasetust muutma.
Selgus, et inimesed ostsid hoopis rohkem meie kontsentraatidest valmistatud jooke koha­peal tarbimiseks. Olime planeerinud müüa päevas valmisjoogina ca 100 topsi, aga kaasavõetud 500 joogitopsi lõppesid ühe päevaga. Seetõttu olime sunnitud Metro hulgilaost topse juurde ostma.
Arvestasin ka, et tööpäeval nii palju külastajaid ei ole, kuid eksisin. Metrosse tuli minna veel kord topse ostma. Positiivne oli aga see, et sealt ostetud plasttopsid olid võrreldes Eestist kaasavõetutega odavamad. Kokku müüsime ca 2/3 kaasa võetud kogusest valmisjoogina.
Ka tarbijate maitse-eelistust ennustades olime eksinud. Arvasime algul, et Saksa tarbija eelistab just vähema suhkru­sisaldusega tooteid. Selgus aga hoopis, et jooki Õun-mustsõstar, kus ei ole lisatud suhkrut, osteti kõige vähem.
Saksamaal ei tuntud ka jõhvikat. Arvati algul, et tegemist on pohlaga. Tuli palju ja pikalt selgitada. Ainsana tunti astelpaju ja selle tervislike ja heade omadustega oldi hästi kursis.
Päevas müüsime ca 100?140 pudelit. Kohal olime 4,5 päeva ja selle aja jooksul oli meil peaaegu kõik kaasavõetud tooted maha müüdud. Ülejääk oli ca 100 pudelit, mis jäi sinna ja põllumajanduskoja inimesed viisid asja lõpuni.
Messi eelarve oli ca 22 000 krooni. Boks oli tasuta, maksta tuli enda sõidu, ööbimise ja kauba transpordi eest. Olime kahekesi ? läksime neljapäeval ja tulime tagasi teisipäeval.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olime omalt poolt ettevalmistanud saksakeelse tutvustuse firma kohta ja tootelehed. Selle messi puhul piisas sellest täiesti.
Internationale Grüne Woche toimus selle aastal jaaniuaris juba 70. korda. Kahekümne kuues hallis olid esindatud toit, joogid, põllumajandustehnika, aiamööbel, taimed, loomad, köögitarbed, jahindus ja kalandus. 2004. aastal külastas messi ligi 500 000 inimest.
Autor: Ave Paavo

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele