• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 15.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rohelised Saaremaa sadama ehitamisele takistusi ei tee

Tallinna Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul jäävad varasemast ajast kehtima kõik projektid ja planeeringud. Ümber tuleb vaid vaadata ehitusele tehtavad kulutused. Algselt oli planeeritud uue sadama maksumuseks 70 miljonit krooni.
Ehitaja leidmiseks tuleb välja kuulutada uus konkurss. ?Ehitaja leitakse riigihanke kaudu,? ütles Sakkov. Konkurss ei võta küll kaua aega, kuid praegu pole võimalik täpselt öelda, millal ehitus algab.
Varasemast ajast on Tallinna Sadamal olemas ehitusluba maismaal ehitamiseks. Peatatud oli aga vee-erikasutusluba looduskaitsjate ja keskkonnaministeeriumi vahel käinud kohtuprotsessi tõttu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Saaremaale on väga vaja sadamat. Nii nagu Põlva ja Võru vahel peavad olema teed, peab ka Saaremaale ligi pääsema,? ütles Saare maavanema kohusetäitja Hans Teiv.
Ta avaldas lootust, et olukorras, kus on võimalik reaalselt ehitama hakata, pole Tallinna Sadama inimesed sellest ettevõtmisest tüdinenud.
Looduskaitsjad loodavad, et Tallinna Sadam peab kinni varasematel kõnelustel sõlmitud kokkulepetest. Nii ütles Eestimaa Looduse Fondi juhatuse esimees Toomas Trapido: ?Suvel me jõudsime Tallinna Sadamaga sisuliselt kokkuleppele tehnilistes küsimustes, kuidas seda sadamat rajada, milliseid nõudeid arvestada, milliseid lisauuringuid teha.?
Kuna loodeti sõlmida kolmepoolne leping, kuhu kirjutaks lisaks Tallinna Sadamale ja rohelistele alla ka keskkonnaministeeriumi esindaja, siis jäi kokkulepe sadamaga suusõnaliseks.
Tallinna Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul on ka looduskaitsjad inimesed, kellega on võimalik läbi rääkida. Tallinna Sadam aktsepteeris nende mõistlikke nõudmisi. ?Kindlasti täidame me kõiki seadusi,? ütles Sakkov.
Sakkovi sõnul on jõus endine plaan ehitada kruiisisadam, kustkaudu turistid Skandinaaviast Eestisse tulevad. Mingisugust transiiti sealtkaudu toimuma ei hakka.
Seoses kohtuprotsessidega lükkus ehitamine edasi, kuigi esimesi kruiisilaevu oli plaanis hakata vastu võtma 2004. aastal.
?Oli päris piinlik ära öelda laevadele,? ütles Sakkov.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele