Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroraha nimel kiirustab Tallinn liialt

    Tallinna linnavalitsuses arutati 17. veebruaril projekti ?Maismaaühendused sadamatega? keskkonnamõju hindamise programmi. Kõneldi probleemidest, mida tekitavad sadamatest lähtuvate veoste kavandatavad uued trassid Kadaka puiestee piirkonnale, sealsele parkmetsale.
    Meie peame vajalikuks kõnelda hoopis projekti alusideest. Selles on a priori lähtutud mõttest, et sadamate asukohad, olemasolu, otstarve, veomahud ja veoste iseloom on juba ette teada. Samas teame, et Tallinna sadamate arengu­strateegia ? vaatamata linnavolikogu varasematele otsustele ? on siiani koostamata. Linna 1997. aastal konkursi korras tellitud ?Tallinna piirkonna sadamate, raudteesõlme ja sadamate maismaaühenduste arengu­kava? on jäänud lõpetamata. Tõenäoliselt on siin põhjus linnavõimude mitmekordne vahetumine.
    Leiame ka, et tuginedes ainult Paljassaare-Russalka vahelise ala üldplaneeringule ilma sadamate arengukavata, ei saa kavandada tulevasi ühendusteid sadamatega. Oleme ühel meelel majandusdoktor Heino Levaldiga, et keskkonnamõjud on jäänud hindamata, tõstatatud probleemide lahendused on jäänud läbi töötamata.
    Teiseks, arutamisel olnud programm näeb ette, et hinnatakse projektiga kavandatud tegevuste vastavust strateegiale ?Tallinn 2025? kui ühele alusdokumentidest. See peaks olema ju pikaajaline strateegia.
    Vaid mõned näited probleemidest teede ehitamises. Lk 12 nimetatakse, et korraldamata on ohtlike veoste transport, nende hoidmise ja ümberlaadimise tingimused. Lk 34 märgitakse, et teedevõrk ei vasta kasvavale liikluskoormusele; probleem on liikluse vähene keskkonnasõbralikkus: raskeveokid ja ohtlikud veosed liiguvad läbi linna.
    Probleem on tegelikult see, et selliste veoste sihtpunktid üldse linna piires asuvad. Eesmärk peab olema ohtlike ja keskkonda koormavate veoste transiidi ja käitlemise lõpetamine Tallinnas. Samuti peaks lähtuma reeglist kasutada ohutute veoste transpordiks olemasolevat raudteevõrku, seda vajadusel täiendades. Strateegia peaks üheskoos sadamate arengukavaga ette nägema ohtlike ja raskete veoste kõrvaldamise, kuid ei tee seda.
    Praegu on sadamate arengu kavandamine alles pooleli, mistõttu on täiesti otstarbetu hinnata sadamate maismaaühenduste keskkonnamõju. Linna tuleb käsitleda eelkõige elukeskkonnana, mitte kellegi või millegi äritegemise kohana. Kui elanikud keskkonna ebasobivaks muutumise tulemusena linnast kaovad, kaovad ka maksutulud ning suurenevad veelgi transpordiprobleemid.
    Alustuseks tuleb Tallinna arengustrateegias määrata linnakeskkonna kvaliteedi indikaatorid nii looduse kui ka sotsiaalia, ettevõtluse jm valdkondades. Neid indikaatoreid on vaja ka sadamate arengukava hindamiseks. Strateegias on mainitud vaid linna osutatavate teenuste kvaliteedistandardite loomise vajadust ja mitte enamat. Alles seejärel saab kõnelda linna elu juhtimisest mingis suunas.
    17. veebruari arutelul koorus välja, et euroraha Tallinna läbiva Via Baltica osa väljaehitamiseks on peaaegu tulekul, mistõttu oleks kohatu projektile vastu seista. Ilmselt seepärast projekti tagant kiirustatakse. Paljud ehk mäletavad veel, et fosforiidisõja ajal 1987?1988 toodi kaevandamise poolt välja sama argument: ainult rumal ütleb ära kohe-kohe Eestisse voolavast suurest üleliidulisest rahast. Ajad on muutunud, mõttelaad on jäänud stagnaaegseks.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.