Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lend võib alata ka internetist

    ?Kui reisisoov on konkreetselt teada ja tegu pole esimese reisiga, siis julgeks isegi öelda, et internetist ostmine või vähemalt veebist broneerimine on muutumas juba lausa standardiks,? räägib ta. Kõhe tunne küll on, kui pärast suhteliselt suure raha maksmist saad piletina välja printida vaid ühe armetu paberilehe, lisab ta. ?See jätab ikka vahel hinge kriipima kahtlustunde, kas kõik on nüüd korras, aga seni on olnud,? kinnitab Kikkas.
    Lennupiletite, hotellimajutuse ja muude teenuste soetamine internetis on hea võimalus planeerida ise oma puhkust või ärireisi. Alternatiivideks on reisibüroode teenusepaketid ja lihtsalt seljakoti või autoga omal käel reisimine. Reisimist hõlbustavaid erinevaid veebikeskkondi on palju. Samas on mõned ohud, mida internetikasutajad peaksid teadma.
    Ühed veebilehed on lennukompaniide enda koduleheküljed, nagu näiteks www.sas.ee , www.ryanair.com või britishairways.com . Üldjuhul pakuvad need lennukompanii enda ja koostööpartnerite reise. Samuti on võimalik sealtkaudu broneerida hotelli, rentida autot ja leida muud kasulikku infot. Lennufirmadel on enamasti olemas ka 24 tundi töötavad klienditelefonid, kuhu probleemide korral pöörduda.
    Teine võimalus on kasutada suuremaid broneerimiskeskkondi, mis ühendavad erinevate riikide lennufirmade, hotellide ja autorentide pakkumisi. Näiteks veebikeskkond www.opodo.co.uk on loodud Euroopa juhtivate lennukompaniide ning maailma suurima neutraalse turismialase broneerimis- ja infosüsteemi Amadeus poolt. Pakkumised tulevad enam kui 500-lt lennuliinilt, 45 000-lt hotellilt ja 7000-lt autorendifirmalt üle maailma. Lisaks on sel kodulehel võimalik valida puhkusepakette, spordi-, kultuuri-, huvi- ja õppereise ning saada osa ka vabatahtlike programmidest maailma vaesemates piirkondades.
    Reisibüroo Go Travel Cassandra äriklienditeeninduse juht Kertu Vebel toob internetis broneerimise plussidena välja odavuse, kiiruse ja mugavuse. Miinustena nimetab ta kasutatava veebilehe usaldusväärsuse küsimust juhul, kui tegemist pole tootja enda veebilehega. Ka on odavate hindadega broneeritavad piletid suuremalt jaolt muutmis-ja tühistamisõiguseta, mis võtab kliendilt ära võimaluse oma reisimarsruuti ja ajakava vajaduse või soovi korral hiljem muuta.
    Ükski reisibüroo ei saa konkureerida lennukompaniide veebilehtedel reklaamitavate hindadega sel lihtsal põhjusel, et oma kodulehel pakutakse teadlikult soodsamaid hindu, need on mõeldud ainult veebis broneerimiseks, selgitab Vebel. ?Mis puutub aga näiteks hotellibroneeringutesse, siis suuremad reisibürood suudavad tõenäoliselt pakkuda siiski letihindadest odavamaid hindu,? lisab ta. Lisaks on kliendile garanteeritud ka toa olemasolu. Vebeli kinnitusel on teada piisavalt selliseid juhtumeid, kus inimene teeb endale internetis hotellibroneeringu ? näiteks mõ­ne messi ajaks ?, kuid kohale minnes selgub, et broneeringut ei olegi ja hotell on välja müüdud.
    Mitmed lennukompaniid kasutavad internetiostude puhul nimelt n-ö e-pileteid, mis tuleb kliendil endal arvutist välja trükkida. Lennukile minekut lubava pardakaardi saab lennule registreerudes e-pileti ning isikut tõendava dokumendi esitamisel.
    Soodsama hinna asemel nimetab stuudio Eesti Foto fotograaf Kaupo Kikkas internetist reisi ostmise suurimaks plussiks hoopis kiirust ja selget ülevaadet pakutavast, samuti võimalust sooritada ost endale sobilikul ajal. ?Kasutajana on mul tellimissüsteemile põhilised nõuded selgus, mugavus ja kiirus,? lisab ta. Kikkase sõnul on kõige populaarsemad lennufirmade enda kodulehed ja ühtsed broneerimissüsteemid, kus ta ka ise oma oste sooritab.
    ?Kes läheb sihtpunkti, kus Eesti reisifirmad saavad pakkuda lisaväärtusi, võib kindlasti ka reisibüroode teenuseid kasutada. Kui aga on ees juba mitmes reis samasse või sarnasesse sihtpunkti, siis saab kindlasti hakkama reisifirmata,? kinnitab Kikkas. Ta lisab, et kohati on legendid muinasjutuliselt odavatest internetihindadest ka veidi ülepakutud ja väga muinasjutulise hinna peale tuleb kindlasti ka veenduda, kas tegu on ikka usaldusväärse pakkujaga.
    Kaido Einama Microlinkist on pikka aega kasutanud internetis reiside ostmise võimalust. ?Internetis reise broneerides peab kindlasti olema iseseisvam ja kogenum reisija kui näiteks paketiturist, kes ootab reisibüroolt kõigi reisimisega seotud asjade ette ära tegemist,? väidab ta. Odavus on tema sõnul veebist ostmise peamisi plusse, samuti aja kokkuhoid ja rohkem võimalusi valida erinevaid pakkujaid. Samas võib aga miinuseks olla just ka väiksem valikuvõimalus, sest tihti pole odavamad turismiteenused veebis kättesaadavad, lisab Einama. Näiteks on keerulisem interneti kaudu broneerida üliodavaid hosteleid või kodumajutust.
    Internetis reisi eest maksmise turvalisus on Einama sõnul sama nagu muudelgi veebis pakutavatel teenustel. ?Tuleb­ jälgida, et veebileht oleks usaldusväärne, enne teenuse tellimist veenduge, et veebilehel on kõik kontaktandmed firmaga kontakteerumiseks ja et seal ei oleks varjatud hindu,? soovitab ta. Ise on ta USA ja Lääne-Euroopa suunal tellinud majutust ning autorenti veebilehe travelnow.com kaudu. Samas pakub expedia.com tema sõnul tihti soodustusi konverentsikeskuste lähedale jäävates hotellides.
    ?Odavlennuliinide puhul tuleb kõige soodsamate piletite tellimiseks pöörduda lennufirma enda kodulehele, sest selliste kompaniide hinnastrateegia näebki piletite broneerimisel ette kokkuhoidu igasuguste esinduste ja teeninduse pealt. Enne ostuks krediitkaardiand­mete sisestamist tuleb aga lu­ge­da läbi lepingutingimused ja uurida, milline on teenuse lõplik hind,? lisab Einama.
    Kertu Vebel Go Travel Cas­sandrast soovitab reisibüroode teenuseid kindlasti kasutada juhul, kui tegemist on keeruka marsruudiga, näiteks kasutatakse erinevaid lennufirmasid ja palju ümberistumisi. Samuti erinevate transpordivahendite kombinatsiooni puhul. Ka ärireise eelistab suurem osa firmasid broneerida tema sõnul reisibüroo kaudu, kus neil on partneriks kliendihaldur, kes tegeleb kõigi reisisoovidega ja annab kliendile ka nõu.
    Reisibüroo AS Wris juhatuse liige Aili Kägu soovitab lennupileteid interneti kaudu broneerida lihtsamate marsruutide ning teada-tuntud lennufirmade korral. Suvalisi lennukompaniisid ei soovita ta kasutada, sest mõni neist võib reisi hetkeks olla tegevuse hoopis lõpetanud. Kõige kindlam on tema sõnul kasutada internetibroneeringute puhul neid len­­nufirmasid, kellel on Eestis esindus: siis on hiljem vajadusel kergem pileteid muuta, tühistada või raha tagasi saada.
    Internetis Tallinnast Los Angelesse lennupileti ostmisel võivad eri keskkondade hinnad erineda üle tuhande krooni. Soodsamat pakkumist tasub otsida mitmelt veebilehelt.
    Internetis lennupiletite broneerimist võimaldavate keskkondade paremaks kirjeldamiseks tegime kolmele levinud veebikeskkonnale (USA Travelnow ja Expedia, inglaste Opodo) testpäringu lennuks turistiklassis 10. oktoobril Tallinnast Los Angelesse. Veebilehtedel on hinnad vastavalt dollarites või naeltes ning sisaldavad erinevaid makse ja broneerimistasu. Viimane on Opodol kümnenaelane (231 kr), Travelnow?l kümnedollariline (128 kr) ja Expedial viiedollariline (64 kr).
    10 264 kr
    Pakub 23 erinevat varianti. Kõige soodsam lend 444,70 naela (10 264 kr) on Aeroflotiga Moskva ?eremetjevo lennujaama kaudu. Reisi pikkus 19 tundi 50 minutit. Peaaegu sa­ma hinnaga, 445,30 naela, saab lennata British Airwaysiga kahe vahepeatusega ? Tallinnast Helsingi kaudu Londonisse Heathrow? lennujaama ning sealt Los Angelesse. Reisi pikkus on sel juhul 16 tundi 45 minutit. Tuleb tähele panna, et Moskva kaudu minnes võib lisanduda Venemaa transiitviisa maksumus.
    Erinevaid hotellipakkumisi Los Angeleses on lehel 150, alates 22st naelast (508 kr) ühele inimesele öö eest.
    11 321 kr
    Pakub 14 erinevat varianti. Odavaim lend 887,21 dollarit (11 321 kr) on Aeroflotiga Moskva kaudu. Reisi pikkus 19 tundi ja 50 minutit. Samas hinnaklassis on veel üks lend Moskva kaudu. Hinnalt järgmine on aga juba 2536dollariline (32 360 kr) reis peatustega Kopenhaagenis ja Chicagos, kokku 18 tundi ja 40 minutit. Otsingusüsteem ei paku nii palju erinevaid vahepeatusi kui Opodo. Nt ei saa minna Londonisse Helsingi kaudu, vaid Amsterdami kaudu, mis teeb reisi kallimaks. Ka teised pakkumised on kahe vahepeatusega: üks Euroopas, enamasti Kopenhaagen või Amsterdam, ning teine USAs, kas Seattle, Minneapolis või Chicago.
    Majutuskohtade broneerimisvõimalus­ on suur, kuid Opo­dost vähem ülevaatlik. Soodsamad Los Angelese hotellid mak­savad 40 dollarit (510 kr) ühe inimese kohta öö eest.
    11 522 kr
    Pakutuist soodsaim on 903 dollarit (11 522 kr) maksev lend vahepeatusega Amsterdamis ja Minneapolises. Tallinnast Los Angelesse saab nii 19 ja poole tunniga. Eri marsruute pakub välja mitmeid, kuid soodsaid reise on vähe ja enamik lende jääb hinnaklassi 2400?3400 dollarit (30 600?43 400 kr). Ei küsi e-piletite puhul lisatasu, kuid paberkujul pileti trükkimine ja kliendini toimetamine maksab 20 dollarit (255 kr).
    Hotellide broneerimise võimalused on sarnaselt teiste internetilehekülgedega mitmekesised, öö hinnad Los Angeleses algavad 50 dollarist (638 kr) inimese kohta.
    Allikas: Äripäev
    Autor: Eeva Pajuviidik
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vandeadvokaat ühistranspordist: alarahastuse vältimine on riigi vastutus
Olukord ühistranspordi korralduses – osaliselt nii-öelda tasuta transpordis – on vilets juba aastaid, kuid kallinenud kütuse tõttu kasvas see kriisiks. Hiljuti rahuldas riigikohus kolm ettevõtjate kaebust, kuid alarahastatud teenindajate seis üha halveneb, kirjutab vedajaid kohtus esindanud vandeadvokaat Jaana Nõgisto.
Olukord ühistranspordi korralduses – osaliselt nii-öelda tasuta transpordis – on vilets juba aastaid, kuid kallinenud kütuse tõttu kasvas see kriisiks. Hiljuti rahuldas riigikohus kolm ettevõtjate kaebust, kuid alarahastatud teenindajate seis üha halveneb, kirjutab vedajaid kohtus esindanud vandeadvokaat Jaana Nõgisto.
SAF Tehnika kasum kasvas aastaga poole võrra
Riia börsil noteeritud sidetehnikatootja SAF Tehnika teenis juunis lõppenud majandusaastal aktsia kohta 2,01 eurot kasumit, mis on 53% enam kui eelmisel majandusaastal.
Riia börsil noteeritud sidetehnikatootja SAF Tehnika teenis juunis lõppenud majandusaastal aktsia kohta 2,01 eurot kasumit, mis on 53% enam kui eelmisel majandusaastal.
Reaalajas börsiinfo
Edukat tippjuhti Tarmo Noopi kutsuti buldooseriks, aga see on nüüd minevik Lahkumisintervjuu!
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Raadiohommikus: kütusekriisist, elektrituru reformist ja väikeettevõtetest
Kui suured on Eesti diiselkütuse varud ja kas meil talveks ikka kütust jätkub? Teemat kommenteerib Tartu Terminali üks omanikest Rauno Raudsepp.
Kui suured on Eesti diiselkütuse varud ja kas meil talveks ikka kütust jätkub? Teemat kommenteerib Tartu Terminali üks omanikest Rauno Raudsepp.
Elektrilevi sai Hiiumaale liitumisvõimsuste lisamiseks raha
Valitsus eraldas Elektrilevile lisaeelarvest 8 miljonit eurot, et tugevdada jaotusvõrku ja kiirendada taastuvenergiale üleminekut. Üks lisaeelarvest raha eraldamise põhjus on olukord Hiiumaal, kus on liitumiseks vabad võimsused otsa saanud ning kus saab sellest aastast rajada elektrijaamasid vaid enda tarbeks.
Valitsus eraldas Elektrilevile lisaeelarvest 8 miljonit eurot, et tugevdada jaotusvõrku ja kiirendada taastuvenergiale üleminekut. Üks lisaeelarvest raha eraldamise põhjus on olukord Hiiumaal, kus on liitumiseks vabad võimsused otsa saanud ning kus saab sellest aastast rajada elektrijaamasid vaid enda tarbeks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.