Eda-Liis Kann • 11. oktoober 2005 kell 22:00

Paavo Pilv ja Aivar Laan haaravad Balti reklaamituru

Uue firma Brillianti plaanid on väga julged ? viie aastaga saada üheks juhtivaks reklaami- ja müügi­edendusagentuuriks Baltikumis. Ettevõtte põhitegevuseks on ühest küljest välisturgudel tegutsevate reklaami­agentuuride ja brändide teenindamine Baltikumi regioonis ja teisest küljest kohalike klientide reklaami­kam­paaniate tegemine välisturgudel.

Brillianti omaniku Paavo Pilve sõnul on ettevõtte esimese aasta käibeks plaanitud 15 mln krooni ning kasumit peaks ettevõte tooma omanikele paarsada tuhat krooni.

Imagine AD Eesti juhi Margo Küti sõnul on Brillianti arenguplaanid tervet Baltikumi vaadates liiga ambitsioonikad. ?Kahtlemata on Brillianti omanikel suur kogemus ja tõenäoliselt ka eelis oma eelmist kliendibaasi silmas pidades, kuid vaevalt neil Kontuuri või Royali kliendibaasist midagi olulist õnnestub napsata, millega kohe endale suur tulu kindlustada,? ütles Kütt. Ta lisas, et Kontuuri juht Madis Laas on selles osas liiga tugev strateeg, et temalt (Kontuur Leo Burnettilt või Royal Service?ilt) klienti kätte saada.

?Aga kui mehed selle ära teevad, siis müts maha,? ütles Kütt. Viimase viie aasta jooksul ei ole Küti sõnul mitte ühtegi arvestatavat nn tuleviku reklaamiagentuuri turule tekkinud. ?Tänases situatsioonis on kindlasti paaril agentuuril selleks eelis, miks mitte ei võiks sinna tulevikuagentuuride hulka jõuda ka Brilliant, aga seda peab näitama aeg,? lisas Kütt.

Rahvusvahelisse gruppi kuuluva üritusturundusfirma Tequila Worldwide Eesti juht Meigo Pruudel tunnistab, et Paavo Pilvel ja Aivar Laanel on head kogemused Eesti turult ning väärika konkurendi turule tulek on igati tervitatud.

Samas leiab Pruudel, et ilma rahvusvahelise keti toeta läheb raskeks: ?Seoses Eesti kuulumisega Euroopa Liitu ning ülemaailmse globaliseerumisega käib võitlus rahvusvaheliste klientide pärast Euroopa suurtes keskustes, näiteks Londonis. Seega on ilma rahvusvahelise keti toeta raske nendele klientidele ligi pääseda ja kõrgekvaliteedilist teenust pakkuda.?

Brillianti omanikud on aga välistanud võimaluse, et lähimate aastate jooksul võiks osalust müüa mõnele rahvusvahelisele ketile. ?Ketilt saab küll stabiilsuse ja esmased kontaktid, kuid need on meil juba olemas, kusjuures kõik nad on omal turul suured tegijad ja mitte ükski ei kuulu rahvusvahelisse ketti,? põhjendas Pilv iseseisvuse otsust.

Uue agentuuri suurimaks erinevuseks võrreldes turul eksisteerivatega on partnerlusel tugineva põhimõtte kasutamine meeskonnas, mis tähendab, et tublidel tegijatel nii loovmeeskonnast kui ka projektijuhtidest on võimalik saada osalus agentuuris.

Septembri alguses alustati meeskonna komplekteerimist. Kokku laekus üle 50 CV, välja valiti kümme inimest. ?Huvi oli suur seetõttu, et loodavas agentuuris on võimalik saada osanikuks,? kommenteeris Pilv ja lisas, et kindlasti on oluliselt motiveerivam töötada ja teenindada kliente agentuuris, kus oled osanik, mitte ainult palgatöötaja.

Esimesed lepingud sõlmitakse novembris, ülejäänud tuleva aasta jaanuaris. Kokku saab tööd 12 inimest.

Hetkel kuum