Villy Paimets • 27. oktoober 2005 kell 22:00

Hansapank teenis miljardilise kasumi

Hansapanga Grupp ise hindas oma kolmanda kvartali tulemused väga heaks ? aastane laenude kasv ulatus 50 protsendini ja kolmanda kvartali puhaskasum kasvas 40 protsenti, 1,07 miljardi kroonini. Grupi kulud kasvasid aastaga vaid viiendiku võrra, 0,9 miljardi kroonini.

Miljardiline kvartalikasum moodustas Hansapanga Grupi finantsdirektori Kristina Siimari sõnul 22 protsenti emafirma Swedbank Grupi puhaskasumist.

Hansapanga Grupi kommunikatsiooni ja investorsuhete juht Mart Tõevere teatas, et grupi majandustulemusi mõjutavad kaks olulist tegurit. ?Ühelt poolt tiheneb konkurents ning klientidele tehtavad pakkumised muutuvad järjest soodsamaks, mis alandab pankade marginaale,? kirjutas Tõevere. ?Teisalt soodustab hea majanduskeskkond tegevusmahtude kasvu. Majanduskasvu peamisteks mootoriteks on kasvav eksport ning kodumaine nõudlus, madalad intressimäärad ja suurenevad investeeringud.?

Intervjuu Hansapank Eesti peadirektori Priit Põldojaga.

Hansapank Eesti peadirektor Priit Põldoja ütles eilsel online-pressikonverentsil, et panga eesmärk ei olegi turuosa kasvatamine, vaid positsiooni hoidmine.

Kuidas loodate kasvatada oma turuosa eluasemelaenude turul, intressid on ju niigi Euroopa Liidu madalaimad?

Hansapangal on eluasemelaenude turul 50% turuosa. Me oleme välja andnud üle 50 000 eluasemelaenu. Meie eesmärk ei ole turuosa parandada, vaid oma klientidele häid pakkumisi teha ja oma positsiooni hoida.

Nordea Eesti teatas eile, et tahab lisaks eratarbijale suunatud teenuste laiendamisele rahastada rohkem ettevõtteid ja avalikku sektorit. Kas see tuleks teie arvel?

Kui liita kõigi turuosaliste soovid, tuleb summaks alati rohkem kui 100%, nii et soove on raske kommenteerida. Kahtlemata on meie eesmärk teha klientidele häid pakkumisi ning nende realiseerumise järgi saab siis tegelikult turuosa mõõta.

Kas NPNK-kampaania tasus end majanduslikus mõttes ära? Mitu klienti-krooni see kampaania teile tõi?

NPNK kampaania käigus oleme praeguseks välja andnud üle 65 000 noortekaardi, sealhulgas saanud 20 000 uut klienti. Samuti on meie turuosa pensioni II samba ja õppelaenu osas noorte segmendis oluliselt paranenud.

Kas tunnistate, et mõni kampaania on ka aia taha läinud?

Mõistagi üritame olla turul kampaaniatega, mis meeldiksid meie klientidele ja mis aitaksid meie toodetel paremini silma paista. Nagu elus ikka, õnnestuvad mõned kampaaniad paremini kui teised.

Et midagi päris aia taha läinud oleks, seda küll öelda ei saa.

Kas jätkate sama liini või olete oma turundusstrateegiat muutmas?

Nii nagu kõike oma tegevuses, katsume ka oma brändi pidevalt edasi arendada.

Hetkel kuum