Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rehvirõhu mõõtja pole pelgalt luksusvidin

    Nimelt peeti just madalat rehvirõhku põhjuseks, miks Ford Exploreri maastikuautode all olnud Firestone?i rehvid plahvatusega purunesid. Tagajärg: vähemalt 119 inimest sai avariides surma, Ford pidi tagasi kutsuma 13 miljonit Firestone?i maastikurehvi.
    Juhtunust lähtuvalt pole ka ime, et USAs on liikumas plaan muuta rehvirõhu jälgimissüsteemid kohustuslikuks kõigile sõidu- ja kergeveoautodele. Idee mõningatele aspektidele on aga vastu kohalikud rehvitootjad. Nimelt peaks seaduse kohaselt hakkama sõiduki armatuurlaual põlema ohutuli, kui selle rõhk langeb 25 protsendi võrra. Rehvifirmade hinnangul pole aga selline ühtne määr õige, kuna osa masinate puhul tähendab 25protsendine langus rehvirõhus juba ohtliku piiri ületamist. Plaanide kohaselt peaks sõiduautod olema rehvirõhu mõõtjatega varustatud 2006. aastast, kergeveokid aga 2008. aastast.
    Mitmed tootjad pakuvad aga juba praegu oma autodele rehvirõhu sensoreid. Laias laastus jaotatakse need kaheks: otseselt rehvirõhku jälgivad ning kaudselt rehvide tühjenemist kontrollivad süsteemid.
    Esimeste puhul jälgib rehvirõhku otse rehvi sees olev sensor, mis annab teatud intervalliga infot rehvi rõhu kohta auto pardakompuutrile. Selline süsteem võimaldab ka iga rehvi rõhku eraldi jälgida. Otseselt rehvirõhku jälgivaid süsteeme kasutavad näiteks Audi/Volkswagen, BMW, Land Rover, Mercedes-Benz, Porsche, Ford, Chrysler, Opel.
    Kaudsed rehvirõhu jälgimise süsteemid kasutavad selleks auto ABS-pidurite süsteemi, kus iga konkreetse rehvi pöörlemise kiirust võrreldakse teiste sama auto rehvide pöörlemise kiirusega. Juhul, kui ühe ratta rõhk langeb, veereb ta erineva kiirusega ja auto pardaarvuti hoiatab tekkinud erinevusest juhti. Sellise lahenduse hind on küll autotootjale odavam, kuid ei anna näiteks märku, kui kõik neli ratast on mingil põhjusel saanud torke ja tühjenevad samaaegselt. Lisaks kaasneb valehäirete oht: pikas kurvis läbib välimine ratas sisemisest rattast erineva maa ja võib seetõttu anda süsteemile valeinfot.
    Eestis pole rehvirõhu monitorid aga kuigi populaarsed, autole satuvad nad tavaliselt juhul, kui andurid juba standardvarustuses või saab need lisavarustust tellides millegagi kaasa. ?Seda juhtub väga harva, et rehvirõhu andurit küsitakse,? kinnitab Ascari müügikonsultant Kalle Proos. Probleemiks võib olla ka see, et osal masinatel on rehvirõhu andur tellitav vaid komplektis näiteks veojõukontrolli või pardakompuutriga, komplektis ostmine lisab auto hinnale aga
    mitmeid tuhandeid. Samas on ka erandeid. ?Mercedese uutel mudelitel CLS-, ML- ja S-klass on rehvirõhu sensor standardvarustuses, teistele mudelitele saab seda eraldi tellida. Hinnad algavad 800 kroonist,? kinnitab ASi Silbergroup turundus- ja klienditeenindus­osakonna juhataja Helena Hyldahl.
    Lisaks hinnale on probleeme veel teisigi: rehvi sisse (kas velje pinnale või ventiili külge) paigutatud sensor on õrn ja võib oskamatu rehvivahetuse ajal saada viga.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.