Marks Spencer Group`i lõppenud poolaasta kasum kasvas tänu kulude kokkuhoiu ja lisandunud uute disaintoodete müügile hüppeliselt.
Suurbritannia suurima rõivamüügiketi 30. septembril lõppenud poolaasta kasum kasvas aastataguse perioodiga võrreldes 63% ning ulatus 212,6 miljoni naelani (12,7 penninini aktsia kohta), kirjutab uudisteagentuur Bloomberg.
Kasumi hüppe taga oli 2004. aasta esimese poole erakorralised kulud.Samas kasvas ka kasum enne erakorralisi kulusid 20% võrra.
Tegevjuht Stuart Rose`il on õnnestunud müüa rohkem tooteid täishinnaga ja alandada laovarude mahtu, hoolimata tarbijate kulutuste mahu kahanemisest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Marks Spencer on ümber disaininud moodi ja kasutas reklaamides tarbijate peibutamist 60.ndate modell Twiggy stiili.
Poolaasta müük ulatus 3,65 miljardi naelani, ühtides praktiliselt eelmise aasta sama aasta tulemusega. Riiete müük langes küll poolaastaga 4,9%, kuid perioodi lõpus oli näha juba märkimisväärselt paranemist. Kuue Simply Food poe avamine ja toodete lisandumine tõstis aga firma toiduainete müüki 5,6%.
Kui arvestada kvartaleid eraldi, siis saab öelda, et viimase kvartali müük kasvas jaemüügiketil esimest korda viimase kahe aasta jooksul.
?Stuart Rose on käima lükanud 18 kuud tagasi välja toodud strateegia,? ütles Aberdeen Asset Management fondivalitseja Bertie Thomson, kes on ühtlasi investeerinud ka jaemüügiketi aktsiatesse. ?Ettevõtet on aidanud käibe taastumine ja kulude kokkuhoid,? lisas ta.
Jaemüügikett tõstis poolaasta dividendimakset 4,6 pennilt 4,8 pennile aktsia kohta.
Mark Spenser aktsia lõpetas eile Londoni börsil 435,5 pennil ehk kõrgeimal tasemel pärast 28. aprilli 1999. Alates aasta algusest on aktsia tõusnud 27%.