Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikaõppur peab haridust kinnistama praktiliste oskustega

    Näiteks Eesti Logistikaühing pakub ettevõttekülastusi, soodsaid või tasuta seminare ning koolitusi, mis annavad võimaluse oma ala praktikutega suhtlemise kaudu oluliselt laiendada oma silmaringi.
    On kasulik jälgida võimalikult palju erinevaid infoallikaid, et olla kursis oluliste uudiste, vaidlusküsimuste ning trendidega, see soosib õige logistilise mõtteviisi tekkimist.
    Samas tasuks mõelda ka tõsisema koolituse läbimisele, kuna seal saab huvipakkuva teema kohta värskeid, sügavaid ning asjakohaseid teadmisi, mis osutuvad kasulikuks tulevaste tööülesannete täitmisel ning mida ülikool ei pruugi alati pakkuda.
    Neil aga, kes veel kahtlevad, kas siduda enda tulevik ja karjäär logistikaga või mitte, sobiks küll omandada bakalaureusekraad selles valdkonnas, kuna Eesti kõrgkoolide programmid sisaldavad alusaineid nii juhtimise kui ka õiguse ning IT vallast.
    Pärast on palju lihtsam valida ning omandada magistrikraad juba selles valdkonnas, mis pakub oluliselt rohkem huvi.
    On raske vastata küsimusele, kas valida akadeemiline logistikaharidus või koolituskursused, kuna väga palju sõltub isiklikest eesmärkidest, võimalustest ning oskustest. Kes on vahetanud oma tegevusvaldkonda logistika kasuks, kritiseerib akadeemilist haridust, väites, et see ei ole paindlik ning sellest saadav kasu on tuletatav Pareto printsiibi järgi: 20% teadmistest annab 80% tulemusest.
    Nii ei raisata aega näiteks magistrikraadi omandamise peale, vaid suundutakse kohe tööle, eelistades tõsta oma konkurentsivõimet sobiva koolituse läbimise kaudu, et säästa oma aega. Ollakse isegi nõus palju suuremate rahaliste kulutustega.
    Selline mõtteviis on hakanud tasapisi levima ka välismaal, eelkõige Saksamaal.
    Kuid lõpetatud kõrgharidusel on siiski veel eeliseid. Pikaajalise töökogemuse kõrval nõutakse magistridiplomit näiteks Euroopa Logistikaassotsiatsiooni (ELA) tasemeeksami sooritamisel. q
    Mainori kõrgkooli logistika moodulit koordineeriv ASi Schenker logistikajuht Ain Tulvi arvab, et Eesti akadeemilise logistikaõppe peamine nõrkus on see, et selle sisu ei vasta laia profiiliga logistikute väljaõppe osas suures osas ettevõtete tegelikele vajadustele.
    ?Põhirõhk on pandud transpordilogistikute ettevalmistamisele. Materjalijuhtimise, ostmise ja varude juhtimise, kuluarvestuse ja logistika juhtimisega seotud teemasid ei käsitleta piisavalt. Napib ka keerukamat IT-valdkonda ning tarneahela juhtimist puudutavaid aineid,? leiab ta.
    Tema arvates on logistika õpetamine osas Eesti ülikoolides siiski veel liialt teoreetiline ning vaja oleks rohkem probleem- ja situatsiooniülesannete analüüsimist ja lahendamist, mis aitaks viia üliõpilased lähemale tegelikule logistikatööle.
    Seetõttu ongi paljudel üliõpilastel raske leida sobivaid praktikakohti, kus oleks tööülesandeid täites võimalik erialaselt areneda ning oskusi ja kogemusi saada. Peale selle napib ka praktilise kogemusega pädevaid erialaainete õppejõude. Tüüpiline on näiteks olukord, kus üks ja sama õppejõud loeb viit-kuut ainet mitmes kohas.
    TTÜ veonduslogistika õppetooli juhataja professor Jüri Lavingu sõnul ei tundu tulevik siiski väga tume, sest mitmed praegused üliõpilased on avaldanud soovi siduda oma edasine elu ülikooliga õppejõuna.
    Autor: Sergei Slepuhhov
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.