Põhilise osa kasumist tõi firma andmetel põhitegevus ? kommi- ja küpsisemüük. Kalevi finantsdirektori Tarmo Maasikamäe sõnul avaldas kasumi kujunemisele olulist mõju kondiitritoodete müügi kasv nii kodu- kui ka välisturgudel. Paranenud on ka brutomarginaal.
?Efektiivsemaks on muutunud ka grupi ettevõtete tootmistegevus, mis samuti kasumit kindlustas. Suvekuud on Kalevile alati rasked, kuid võib väita, et selle majandusaasta esimene kvartal on olnud eriti hea. Kasvanud on nii käibe- kui ka kasuminumbrid,? ütles Maasikmäe.
Maasikmäe kinnitas, et kinnisvaraarendus on Kalevil stabiilne ning eelneva aastaga võrreldes samas seisus.
?Kalevi kinnisvaraga tegelev tütarfirma Kalev REC jätkas esimeses kvartalis arendustegevust kinnisvaraturul olemasolevate projektidega nii eluaseme- kui ka kommertspindade sektoris. Ühtegi uut kinnisvaraprojekti ei algatatud,? ütles Maasikmäe.
2005/06. majandusaasta esimese kolme kuuga tõusis kalevi müügitulu 31 protsenti, 228 miljoni kroonini. Käibe kasvu mõjutas piimatoodete müügi kasv. Ärikasum kasvas 26%. Viimase kolme kuuga paranesid enamiku grupi ettevõtjate majandusnäitajad, vähenes ka emaettevõtja ASi Kalev kahjum.
Kalev põhjendas seda tootmisefektiivsuse kasvu ning tooteportfelli optimeerimisega, teisalt kondiitritoodete ekspordimahu suurenemisega Venemaal ning samuti kondiitritoodete kasvanud müügimahtudega koduturul. Suurimat puhaskasumi kahanemist näitas AS Kalev Paide Tootmine.
?Põhitähelepanu on suhkrutrahvidel. Kõik ootavad, kui suureks osutub trahv, mis mõjutab oluliselt nii firmat kui ka aktsiat,? ütles SEB Ühispanga aktsiamaakler Karoly Kirber.
Tulevikuprognooside kohta ütles Maasikmäe, et teine kvartal on kondiitritööstusele traditsiooniliselt kasumlik tänu aastalõpu pühadele ning sellest tingitud maiustuste tarbimise hüppelisele kasvule.
?Kalevi jõulutoodete portfell on tänavu veelgi atraktiivsem ning seega vaatame teisele kvartalile optimistlikult,? lisas Maasikmäe.