Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalurid küsivad toetuste jagamisel tehtud vigade paranduseks raha juurde

    Vaatamata halvale ilmale oli eile kella poole kümneks hommikul hotelli Meriton Grand Hotell Tallinn ette kogunenud mitukümmend kalurit. Suurem osa neist hoidis käes ühesuguseid plakateid 200 mln krooni tagastamise nõudega, osa kurtis lihtsalt kalurite rasket elu ja osa nõudis laevakütuse aktsiisist vabastamist. Vägesid juhtis rahvaliitlasest kalurite liidu juhatuse esimees Andres Varik, keda osa juhatuse liikmeid on korduvalt üritanud sellelt kohalt tagandada, kuid seni ebaõnnestunult. Varikule pannakse süüks, et ta koos kalurite liidu aseesimehe saarlase Mihkel Undrestiga mängis laevade utiliseerimiseks eraldatud toetuse omadele, kelle hulgas on nii liidu juhte kui ka Rahvaliiduga seotud ärimehi.
    Osa kohalolnud kalurite liidu juhatuse liikmeid oli arvamusel, et tegu on Variku oskuslikult korraldatud etendusega, selleks et põhiprobleemilt tähelepanu kõrvale juhtida. Selles, et kaluritel raha napib, olid aga kõik ühte meelt. Kalurite liidu tegevdirektor Toivo Orgussaar tunnistas, et kui kõnealuse meetme all saaks juurde 87,5 miljonit krooni, saaks tüli lahendatud ja kõik, kes oma laeva ära annavad, küsitud toetuse kätte. Ta ütles, et kalurid ei küsi raha juurde, vaid tahavad tagasi seda, mis neilt omal ajal ära võeti. ?Meie laevad püüavad praegu poole vinnaga, sest kvooti ei jätku, umbes 30% võimsusi on ülearu ja kalapüük ei tasu ennast ammu enam majanduslikult ära,? selgitas Orgussaar.
    Eile tunnistas Varik, et laevade utiliseerimiseks mõeldud toetuse jagamine oli Eestis algusest peale valedel alustel, sest ka vähempakkumine poleks õige olnud. Mujal Euroopas said tema sõnul miinimumtoetuse kõik laevaomanikud, kes püügist loobusid. Küsimusele, kas eelisjärjekorra loomine sihtotstarvet muutvatele laevadele teiste arvel oli õige, vastas Varik: ?Ma ei ole seda kunagi õigeks pidanud. Küll olen aga öelnud, et kui riik sellise eelistuse loomist õigeks pidas, ei saanud mina sellele vastu olla. Loomulikult läks asi kontrolli alt välja. Inimene on ju leidlik ja kui kellelegi on erand tehtud, siis kasutatakse see ka ära.? Varik ütles, et raha laevade lõikamiseks saab kindlasti juurde: kui mitte nüüd, siis järgneval perioodil. ?Küsimus on, kas kalur enam oodata kannatab,? lisas ta.
    Kalurite hulgas levinud kuuldust, justkui oleks osa õppe- ja teadusotstarbel laevu vastu võtta soovinud õppeasutused ja kohalikud omavalitsused sellest pärast tüli puhkemist loobunud, ei osanud Varik kommenteerida, kuid ütles, et on isegi kuulnud ühest kuni kuuest sellisest juhtumist. Väitele ei õnnestunud eilse päeva jooksul kinnitust saada ka põllumajandusministeeriumist ega PRIAst.
    Seirekomisjoni istungile kiirustanud Riigikogu Rahvaliidu fraktsiooni aseesimees Tiit Tammsaar ütles, et raha on alati raskem tagasi küsida kui ära anda. ?Mulle meenub üks 2003. aasta ilus suvepäev, kui Juhan Parts meid Villu Reiljaniga kell kaheksa hommikusöögile kutsus ja teatas pidulikult, et kalandusele mõeldud raha on mujale vaja, ja sellega kogu arutelu lõppes,? rääkis ta. Tammsaare hinnangul on kalurite nõudmine õige, aga kas ja kui palju raha nüüd juurde saab, ei osanud ta öelda.
    Kella 10 paiku rullis Varik plakatid kokku ja tänas kohaletulnuid. Samas külma käes järgnenud juhatuse koosolekule ajakirjandust ei lubatud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.