Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Musklis Pathfinder ei anna armu

    Nissan Pathfinder 4,0 V6 on musklis nii seest kui ka väljast. Massiivse olekuga auto välimuses ei reeda küll miski, et tegu on tõsise raketiga.
    Esimesed kilomeetrid Nissani monstermaasturiga mööduvad tihedas linnaliikluses ja miski ei reeda selle sõiduki erilisust. Ummikutes istudes on aega vaadata enda ümber ja taibata, et Pathfinderi sisustus on kenasti läbimõeldud ja kindlasti luksuslik. Kõik nupud, kangid on väga hästi käsitsetavad. Hele nahksisu näeb samuti tõeliselt hea ja kallis välja. Hummerlikult kandilised küljeaknad tekitavad tunde, et istud tõeliselt suures ja massiivses autos, mida Pathfinder ka on. Kõikvõimaliku elektrinänniga pole ka kuskilt kokku hoitud ? mäludega istmed, võtmeta käivitus ja navigatsiooniseade.
    Õnneks on ummikud läbi ja siis ilmutab end suure ja alguses uimasena tundunud maasturi tõeline pale. See tõeline pale asub selle auto kapoti all. Nähes enda ees vaba teed, äratan parema jala liigutusega elule pika mootorikatte all oleva vihase looma. Enam ei ole aega enda ümber vaadata ja arutleda, kas mu elutuba on suurem kui Pathfinderi salong või mitte (istmeid on Pathfinderil küll rohkem ehk 7), sest hetkega hakkab seier spidomeetril näitama numbreid, millele liikluspolitseinikud just hästi ei vaataks. Lasen paremat jalga pedaalilt järele ja toon kuuldavale üllatushüüde, sest üle kahetonnise tühimassiga maasturilt selliseid liigutusi poleks küll oodanud.
    Madalahäälne röögatus, mis gaasi andes kapoti alt tuleb, on tuttav Nissani sportautolt 350Z. Nimelt on Pathfinderi mootor pärit ?zetilt?. 3,5-liitrine töömaht on kasvatatud neljaliitriseks ja hobujõude on V6 mootoril 269. Kogu seda tohutut hobusetalli äratades peab väga tähelepanelik olema. Võttes maha veojõukontrolli ja lülitades sisse vaid tagaveo, on tunne, et kojamehed on vales kohas ? need peaks olema küljeakendel, sest see on koht, kust tagaveolisena ilma veojõukontrollita hakkate teed nägema. Üks asi, millest sellel autol puudust pole, on jõud, kuid käigukast, mis seda jõudu edasi peaks kandma, tundub pisut uimane. Automaatkäigukast on rahulikul sõidul täiesti piisavalt kiire ja sujuv, kuid kui teha autoga mõned kiiremad liigutused, jääb kast natuke hätta, sest lülitus ei ole piisavalt kiire.
    Pärast mõningast kulgemist leian end bensiinijaamas. Auto on ühe suure ampsuga neelanud terve paagitäie bensiini. Kuigi üheksakümmend protsenti oli testis tegu maanteesõiduga ja enamiku ajast oli vedavaks sillaks tagumine, sain keskmiseks bensiinikuluks 15,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Seega ei või Pathfinderi omanikust saada ainult liikluspolitsei lemmik, vaid ka kütuseärimeeste kuldsponsor. Pannes gaasipedaali põhja, võib neljaliitrises Pathfinderis tõepoolest näha bensiininäidiku seierit liikumas. Tegelikult pole ka midagi imestada, sest tegu on suure kubatuuriga mootoriga, suure tühimassiga ja maasturitele omase suure tuuletakistusega.
    Tehase poolt antud andmetele küll saadud kulu ei vasta, kuid auto oli veel toores ehk väga vähe sõitnud. Teadupärast tahab mootor natuke sissesõitmist ja küllap siis ka kütusekulu langeb.
    Pikal sõidul ajab Pathfinder tõsiselt haigutama, sest õõtsudes maasturile omaselt küljelt küljele, on tunne, nagu oleks suures hällis, mida kergelt kiigutatakse.
    Neljaliitrine loom jääb väiksel pöördel väga vaikseks ja ei anna endast kuidagi märku. Loomulikult on püsiv kiusatus paremat jalga sirutada ja täita salong vihase möirgega.
    Välimuselt ei reeda Path­finderi karmi kapotialust peale väikese V6 märgi esitiival miski. Tegemist on tõelise ?sleeper?iga? ja linnas fooride taga keegi tüli just norima ei kipu.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Eestlased reisisid mullu välismaale kaks korda enam
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.