• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 23.01.06, 13:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Insider'id saidki kõige rohkem laevade lammutamistoetust

Hoolimata Euroopa Komisjoni sekkumisest sai laevade utiliseerimistoetuste jagamine ootuspärase lõpu - kõige enam toetust said siseinfot vallanud ärimehed.
Täna avalikustatud info kohaselt maksab Põllumajanduse Registrite- ja informatsiooniamet (PRIA) ASile Dagomar 8,3 miljonit krooni toetust kalalaeva Pedassaare õppelaevaks muutmise eest ja 7 miljonit krooni toetust OÜle Kaabeltau laeva Solveig õppelaevaks muutmise eest.
Dagomar kuulub Tiit ja Toomas Kõuhknale, kelle firmad on ennegi saanud PRIAlt toetust ja hiljem osutunud pankrotis olevaks. Suur maksuvõlglane on ka Dagomar, kuid kuna tema põhivõlg on ajatatud, on talle võimalik toetust maksta.
OÜ Kaabeltau omanik on Mihkel Undrest, kes on ühtlasi ka Kalurite Liidu aseesimees ning kandideerinud valimistel Rahvaliidu nimekirjas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põllumajandusminister muutis laevade utiliseerimiseks mõeldud eurotoetuse jagamise korda oma määrusega nii, et kokku 60 miljoni krooni jagamisel eelistati laevaomanikke, kel õnnestus oma laeva sihtotstarvet muuta kalalaevast õppelaevaks. Esmajärjekorras õnnestus sellised kokkulepped sõlmida kalurite liidu juhtkonnaga või Rahvaliiduga seotud ärimeestel, sest nemad kuulsid sellisest määruse muudatusest kõige varem, enamik kalureid kuulis aga sellest võimalusest alles tagantjärele.
Põllumajandusminister Ester Tuiksoo käis laevade utiliseerimistoetuste jagamise asjus arupärimistele vastamas ka riigikogus, kuid ühelegi küsimusele sisuliselt ei vastanud. Sama toetuse saamisega seoses kalalaevade 'muutmise' õppelaevadeks ning selle seaduspärasuse lubas üle vaadata ka Euroopa Komisjon.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele