• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 01.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äriklient väärib samuti häid pakkumisi

Kas mäletate, millise üleolekuga suhtusid maailma suurimad lennufirmad soodsaid lennupileteid pakkuvate lennukompaniide turuletulekusse? Üleoleku hinnaks oli kokkukuivanud reisijate arv ja juhtkonnavahetused. Täna kasutavad nn odavlennufirmade teenuseid meelsasti nii era- kui ka ärikliendid.
Kui firmajuht eelistab võimaluse korral soodsamat lennupiletit, siis tõenäoliselt mõtleb ta majanduslikult ka muudes valdkondades. Vaevalt leidub ettevõtjat, kes oleks huvitatud kallimast tehingust, juhul kui kvaliteet, teenuste valik ja muud tingimused on sarnased. Mõistlik tarbimine on tõusuteel ja ettevõtted loevad raha ka kümneprotsendilise majanduskasvu juures.
Kui Tele2 hakkas alates 18. jaanuarist pakkuma uutele äriklientidele tasuta firmasiseseid kõnesid, siis tekitas see suurt huvi klientide hulgas ning valulist reageeringut konkurendi poolt. Elisa juhi Sami Seppäneni kohati hüsteeriline arvamuslugu 25. jaanuari Äripäevas näitab ilmekalt, et Tele2 tegevus äriklientide turu hõivamisel on osutunud tulemuslikuks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ärevust mobiiliturul võib mõista, sest seni on kallist hinda õnnestunud põhjendada kvaliteedi müüdi taha varjudes. Täna on seda üha raskem teha, sest pelgalt muinasjutuga äriklienti ei veena ning järjest keerulisem on nõuda suurematele investeeringutele ja püsikuludele viidates kõrgemat hinda kui teenus tegelikult väärt.
Tele2 investeerib kahe aastaga levikvaliteeti ca 175 miljonit krooni, mille tulemusena saab Tele2 mobiilsideleviga aasta lõpuks kaetud 99 protsenti Eesti territooriumist. Veel sel aastal hakkame pakkuma 3G teenuseid: eelmise nädala lõpus sõlmisid Tele2 ja Siemens tarnelepingu 3G võrgu rajamiseks. Just äriklientidele mõeldes oleme lisanud tootevalikusse äritegevuseks vajalikke lahendusi, alates kaksiknumbrist, mis eristab era- ja ärikõnesid, võimalusest helistada lühinumbritega ning lõpetades mobiilse internetiga ning push e-mail'iga.
Kas tõesti peaks Tele2 nüüd samuti teenuste hinda tõstma, kui leviala ulatus ning toodete kvaliteet kõigil Eesti mobiilsideoperaatoritel on võrdsustumas?
Tele2 on olnud siiani hinnalanguse veduriks mobiilsideturul tervikuna ning poolel teel hobuseid vahetama ei hakka. Tänaseks on pea iga kolmas eestimaalane Tele2 klient ja meie mandaat turul seetõttu kõrgem kui konkurendil, kelle põhiaur kulub teiste turuosaliste materdamisele. Kuigi Elisa hakkas Radiolinja nime all teenuseid pakkuma kaks aastat Tele2st varem, oleme praeguseks kasvanud kliendiarvult peaaegu kaks korda Elisast suuremaks ning olnud juba aastaid Eesti suuruselt teine mobiilsideoperaator. Seda vaatamata asjaolule, et ajal, mil kõneminut maksis kuus krooni, leidus samuti arvajaid, et kolmanda operaatori jaoks turul ruumi ei jätku.
Oleme veendumusel, et kui teenuse kvaliteet on võrdustumas, saab teenusepakkuja valikul määravaks hind ning seda ka äriklientide hulgas. Tele2ga liitumine võib vähendada ettevõtte sidekulusid kuni 30% ja eelmisel aastal käivitunud numbriliikuvus teeb operaatori vahetamise ärikliendile varasemast oluliselt lihtsamaks. Seega kõik eeldused on loodud, et ka äriklient saaks osa sama headest pakkumistest kui eraklient.
Autor: Toomas Tiivel

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele