Kas mäletate, millise üleolekuga suhtusid maailma suurimad lennufirmad soodsaid lennupileteid pakkuvate lennukompaniide turuletulekusse? Üleoleku hinnaks oli kokkukuivanud reisijate arv ja juhtkonnavahetused. Täna kasutavad nn odavlennufirmade teenuseid meelsasti nii era- kui ka ärikliendid.
Kui firmajuht eelistab võimaluse korral soodsamat lennupiletit, siis tõenäoliselt mõtleb ta majanduslikult ka muudes valdkondades. Vaevalt leidub ettevõtjat, kes oleks huvitatud kallimast tehingust, juhul kui kvaliteet, teenuste valik ja muud tingimused on sarnased. Mõistlik tarbimine on tõusuteel ja ettevõtted loevad raha ka kümneprotsendilise majanduskasvu juures.
Kui Tele2 hakkas alates 18. jaanuarist pakkuma uutele äriklientidele tasuta firmasiseseid kõnesid, siis tekitas see suurt huvi klientide hulgas ning valulist reageeringut konkurendi poolt. Elisa juhi Sami Seppäneni kohati hüsteeriline arvamuslugu 25. jaanuari Äripäevas näitab ilmekalt, et Tele2 tegevus äriklientide turu hõivamisel on osutunud tulemuslikuks.
Ärevust mobiiliturul võib mõista, sest seni on kallist hinda õnnestunud põhjendada kvaliteedi müüdi taha varjudes. Täna on seda üha raskem teha, sest pelgalt muinasjutuga äriklienti ei veena ning järjest keerulisem on nõuda suurematele investeeringutele ja püsikuludele viidates kõrgemat hinda kui teenus tegelikult väärt.
Tele2 investeerib kahe aastaga levikvaliteeti ca 175 miljonit krooni, mille tulemusena saab Tele2 mobiilsideleviga aasta lõpuks kaetud 99 protsenti Eesti territooriumist. Veel sel aastal hakkame pakkuma 3G teenuseid: eelmise nädala lõpus sõlmisid Tele2 ja Siemens tarnelepingu 3G võrgu rajamiseks. Just äriklientidele mõeldes oleme lisanud tootevalikusse äritegevuseks vajalikke lahendusi, alates kaksiknumbrist, mis eristab era- ja ärikõnesid, võimalusest helistada lühinumbritega ning lõpetades mobiilse internetiga ning push e-mail'iga.
Kas tõesti peaks Tele2 nüüd samuti teenuste hinda tõstma, kui leviala ulatus ning toodete kvaliteet kõigil Eesti mobiilsideoperaatoritel on võrdsustumas?
Tele2 on olnud siiani hinnalanguse veduriks mobiilsideturul tervikuna ning poolel teel hobuseid vahetama ei hakka. Tänaseks on pea iga kolmas eestimaalane Tele2 klient ja meie mandaat turul seetõttu kõrgem kui konkurendil, kelle põhiaur kulub teiste turuosaliste materdamisele. Kuigi Elisa hakkas Radiolinja nime all teenuseid pakkuma kaks aastat Tele2st varem, oleme praeguseks kasvanud kliendiarvult peaaegu kaks korda Elisast suuremaks ning olnud juba aastaid Eesti suuruselt teine mobiilsideoperaator. Seda vaatamata asjaolule, et ajal, mil kõneminut maksis kuus krooni, leidus samuti arvajaid, et kolmanda operaatori jaoks turul ruumi ei jätku.
Oleme veendumusel, et kui teenuse kvaliteet on võrdustumas, saab teenusepakkuja valikul määravaks hind ning seda ka äriklientide hulgas. Tele2ga liitumine võib vähendada ettevõtte sidekulusid kuni 30% ja eelmisel aastal käivitunud numbriliikuvus teeb operaatori vahetamise ärikliendile varasemast oluliselt lihtsamaks. Seega kõik eeldused on loodud, et ka äriklient saaks osa sama headest pakkumistest kui eraklient.
Autor: Toomas Tiivel
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
3
Tesla ostuga võiks oodata
6
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tesla ostuga võiks oodata
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Tagasi Äripäeva esilehele