• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.11.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raskeveokid võivad tipptunnil teelt kaduda

Maanteeamet plaanib keelata Jüri liiklussõlmest Kärevere ristmikuni üle 12 meetri pikkuste sõidukite ja autorongide, välja arvatud bussid, liikluse reede ja pühapäeva pärastlõunati ja esmaspäeva hommikuti, põhjendades seda liiklusohutuse suurendamisega.
Selle piirangu vastu on nii ettevõtete organisatsioonid kui ka transpordiettevõtted, ütles Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president ning transpordifrma ASi Lajos omanik Einar Vallbaum.
"Oleme selle vastu. Need avariid, mis on toimunud, pole veoautode süü. Kuna me oleme ikkagi transiidimaa, ei saa sellist piirangut peale panna," kommenteeris Vallbaum.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Logistikafirma Smarten juhatuse liige Mait Miller nentis, et piirang suurendab ettevõtte kulusid. "Kui muutuse tulemusena pikenevad jaotusmarsruudid või pikeneb tööaeg, siis kahtlemata avaldub see transpordikulude kasvus."
Eesti Posti logistikajuht Harri Viik ütles aripaev.ee-le, et kui Tallinna-Tartu maanteel veoautode liiklemist piiratakse, põhjustab see saadetiste hilinemist. "Eesti Posti autod liiguvad kindla ajagraafiku alusel, sest post peab jõudma kandesse ettenähtud ajal, seetõttu paneks selline otsus löögi alla posti õigeaegse liikumise Kesk- ja Lõuna-Eestisse," ütles Viik.
Ka Schenkeri juhatuse liige Meelis Arumeel on selle kava vastu. "Olen totaalselt selliste piirangute vastu, see on poliitiliste emotsioonide ajel tehtud otsus," ütles ta. "See tõstab kõvasti meie kulusid."
Neljapäeval toimuval ümarlaual võidakse maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhi Aare Painu sõnul raskeveokite sõidukeelu aega lühendada.
Paini sõnul on liiklus läinud maanteel nii tihedaks, et veoatutode taha tekivad pikad autokolonnid, millest möödumine on ohtlik. Just liiklusohutuse suurendamine ongi piirangu mõte.
"Kas ettevõtjad on nii kõvasti vastu?" küsis Pain reede õhtul ja vajus mõttesse. "Ootame ümarlaua ära, võib-olla saab keeluaega lühendada."
Kava järgi on keeluaeg reedeti ja pühapäeviti kella 13-21 ning esmaspäeviti kella 5-9.
Transpordiettevõtete ja maanteeameti juhtide ümarlaud koguneb sel neljapäeval.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele