Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sportlikult väle kiisu kollases kuues

    Seat Leon on mu üks isiklikke lemmikuid. Seda võis näha ka minu hinnetest 2007. aasta auto valimisel.
    Seekord oli sündmus erilisem, sest tegu oli FR-mudeliga, mis peaks tavalisest väheke sportlikum olema.
    Erkkollane FR kirjadega auto ootas mind oma armsate kassisilmadega. Kuigi olen kohanud täielikke Leoni välimuse vastaseid, pole nad suutnud mind oma meelt muutma panna. FR on lisaks tavalisele välimusele saanud sportlikumad pamprid ja veljed. Need sobivad niigi noole kujuga autole nagu rusikas silmaauku. Endiselt on säilinud šefid peeglid ja tagaukse link, mille näppimiseks tuleb käsi panna kolmnurksesse klaasilohku. Sellele autole sobib ka kollane värv. Kui muidu oleks kollane värv meesterahva autole natuke liialt hipi või õrn, siis sportliku autoga on see täiesti talutav.
    Sisu on lisaks tavalisele saanud sportlikud FR-logodega istmed, sportlikud valge taustaga näidikud ja FR-logoga eriskummalise käigukanginupu. Sportistmes tundis ka minu ebatavaliselt laia kehaga mees end suhteliselt hästi ja ei pidanudki nurisema, et mind oleks vaja sellesse korvi kingalusika ja seebiga libistada.
    Kuigi FR on saanud väidetavalt eriti mugava käigukanginupu, siis ma julgeks selles ikkagi kahelda. No minu karukäpp ei tundud end seal kuidagi hästi, muudkui vahetasin käe asendit ja ei leidnud seda õiget kohta.
    Kohati tundus, et mul peaks olema kolm sõrme nagu mõnel multifilmikangelasel, et see käigukangi nupp end kuidagi õigustaks.
    Teine asi on armatuurlaud. Kui käigukangi nupp on originaalsenagi väga hea ja selle oleks pidanud rahule jätma, siis oleks võinud armatuuri ehk vähe rõõmsamaks teha. Seda pole aga tehtud ja endiselt ei lähe igav armatuur kuidagi kokku Leoni tõsiselt laheda välimusega.
    Mootor on FR Leonil sama mis Volkswagen Golf GTI-il ehk kaheliitrine kahesajahobujõuline turbomootor. See on küll äkiline ja turbovile saadab sõitjaid igal kiirendusel, mis tehakse. Kuskil ei tekkinud küll olukorda, kus oleks tahtnud hüüda, et, kuulge, miks nii lahja.
    Käiguvahetus on täpne ja nurisemiskohta pole siiagi jäetud. Küll tahaks kaks või enam paha sõna poetada vedrustuse kohta. See pole ikka veel meie juba paranevatele teeoludele mõeldud. See on liialt jäik.
    Muidugi on kiirete kurvide ja pöörete võtmisel tunda, et auto on kindlalt maas, kuid kui palju sa siin ummikutes ikka tõmbled. See on asi, mis pani mõtlema ja tegema ühte järeldust - kui tahad kiiret Leoni, nii et sellega iga päev elada ka saaks, siis võta TFSI.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.