• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea meediakoolitus järgib konkreetse kliendi vajadusi

Kaasaegses avatud organisatsioonis ei ole ajakirjanikega suhtlemine ainult suhtekorraldaja ülesandeks. Oma pädevuse ulatuses võib meediaga suhelda laiem ring kõneisikuid.
Et meedias ilmuks see, mida tegelikult öelda taheti, peavad kõneisikud tundma ajakirjanduse tööpõhimõtteid ning oskama oma esinemist ja väljaütlemisi sellele vastavalt korrigeerida. Meediaga suhtlemist saab õppida kogemuste kaudu, kuid kindlasti on vähem valulik teha seda koolituse vormis.
Meediakoolitus võib oma korralduselt olla väga erinev. Teoreetilisest loengust, milles räägitakse üldiselt meediast ja PRist, kuni praktilise esinemiskoolituseni, mille käigus silutakse avaliku esinemise detaile päris telekaamera ees. Seetõttu ei ole õige müüa meediakoolitusi seeriatootena. Hea meediakoolitus on just konkreetse organisatsiooni jaoks kokku pandud "rätsepaülikond", mille puhul teemad ja lektorid on valitud ettevõtte või asutuse spetsiifikast lähtuvalt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enamasti on meediakoolitused organisatsiooni töötajate seas väga populaarsed ja sinna registreeritakse end osalema meelsamini kui teistele sisekoolitustele. Meediakoolitused kannavad endas lisaks üldharivale funktsioonile tihti ka meelelahutuslikke elemente ja neil on meeskonnakoolitusega sarnane mõju.
Üks suurimaid meediakoolituste planeerimisel tehtavaid vigu on liigne kiirustamine. Eriti esinemiskoolituste puhul ei tohiks ajas kokku hoida, sest avaliku esinemise puhul teeb just rohke harjutamine meistriks. Samuti on väga oluline jätta piisavalt aega igale koolitusel osalejale personaalse tagasiside andmiseks. Selleta kaotab koolitus oma mõtte.
Teiseks, meediakoolituste lektori meelelahutuslik esinemislaad on auditooriumi jaoks alati hinnatud, kuid sellega ei tohi liialdada. Koolituse eesmärk on siiski uute teadmiste ja kogemuste omandamine.
Autor: Maris Lindmäe

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele