• OMX Baltic−0,18%296,51
  • OMX Riga0,11%915,85
  • OMX Tallinn−0,33%2 028,04
  • OMX Vilnius0,26%1 224,29
  • S&P 500−0,43%6 439,32
  • DOW 30−0,77%45 282,47
  • Nasdaq −0,22%21 449,29
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,41%42 807,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,88
  • OMX Baltic−0,18%296,51
  • OMX Riga0,11%915,85
  • OMX Tallinn−0,33%2 028,04
  • OMX Vilnius0,26%1 224,29
  • S&P 500−0,43%6 439,32
  • DOW 30−0,77%45 282,47
  • Nasdaq −0,22%21 449,29
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,41%42 807,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,88
  • 15.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuulujuttude juhtimise mudel

Vertex töötas Eesti ettevõtete seas läbiviidud uuringule tuginedes välja soovitusliku organisatsioonisiseste kuulujuttude juhtimismudeli, mis koosneb kolmest põhifaasist: kuulujuttude käivitamine, kuulujuttude juhtimine ja kuulujuttude peatamine.
See mudel põhineb peamiselt eeldusel, et kuulujutte luuakse spetsiaalselt sisekommunikatsiooni osana, kuid on kasutatav ka juhuslike kuulujuttude juhtimiseks.
Kriitilise tähtsusega on inimeste teadlikkus võimalikust kuulujuttude juhtimismudeli rakendamisest ettevõttes. See võib olla mainitud isegi firmasisestes ametlikes dokumentides, et ära hoida hilisemaid seadusandlikke probleeme.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samal ajal peab vältima inimeste vääriti mõistmist, et kuulujuttude tekitamine ja levitamine on ettevõttes soositud, vastupidi, ettevõttes peaks olema välja töötatud kuulujutte puudutavad reeglid.
Teadlikult tekitatud kuulujutud peaksid rangelt lähtuma üldistest eetilistest tõekspidamistest. Lekitatud informatsioon ei tohi kahjustada kellegi isiklikke ega tööalaseid huve. Peamine, mille üle võiks vaielda antud mudeli rakendamisel on see, et tegemist oleks justkui inimestega manipuleerimisega. Samas uuring näitab, et 69% vastanutest peab juhtkonna poolt ettevõtte huvides tekitatud kuulujuttu eetiliseks.
Minult on küsitud, et miks juhid peaks vaeva nägema kuulujutu juhtimisega kui informatsiooni saab jagada ka klassikalisel viisil. Vastan, et ei peagi, kuid antud kommunikatsioonikanal on tunduvalt tugevama mõjujõuga inimeste kaasamisel muutustesse. 91% vastajatest peab lähedaselt kolleegilt saadud infot tõeks ja üldjuhul ei kontrolli sel puhul fakte, mis teeb kuulujutu äärmiselt efektiivseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 22 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele