Kui veel hetk tagasi tundus, et uusi
reklaampindu ei ole kusagilt juurde võtta, siis nüüd on välja tuldud uue
lahendusega. Ameerika teadlased on hakanud müüma pindu 2010. aastaks Maa
orbiidile saabuvale satelliidile.
USA majanduskülg Marketplace kirjutas, et 2005. aasta lõpus oli USA teadlane, MIT kosmoseuuringu programmi teadur Thaddeus Fulford-Jones mures oma projekti pärast.
Koos teiste teadlastega oli tal plaanis testida kaalutuse mõju imetajatele. Selleks kavatseti satelliidis orbiidile saata 15 hiirt, kuid projekti jaoks puudus raha.
Järsku aga tulid teadlased huvitavale mõttele. Satelliidi pinda ei kasutata millekski. Kuna tegemist oli eraalgatusega, siis võisid nad pinnal eksponeerida oma toetajate logosid. Niisiis sai pärast kuudepikkust planeerimist valmis koduleht yournameintospace.org. See on leht, kust igaüks saab endale osta reklaami kosmoses.
Ruutsentimeeter satelliidi põhja pinda maksab 35 dollarit (423,85 krooni). Kõige kallimaid piirkondi satelliidi põhjal filmitakse orbiidil olemise ajal.
Fulford-Jones selgitas, et lisaks on võimalik oma nime printida satelliidi sisse. Kui sõiduk Maale naaseb, lõigatakse tükk seinast välja ja omanik saab selle endale. "Kui ta muidugi Maale jõuab," muigas Fulford-Jones. Satelliidi välispinnal olevad logod põlevad atmosfääri naastes ära.
Praeguseks on toetajaid juba ligi 40. "Inimesed ütlevad, et mõistavad, et ei jõua ise kunagi kosmosesse, kuid nende nimi võib seal ära käia. See on juba hea asi," rääkis Fulford-Jones.
Tegemist on väikse sammuga inimese jaoks, kuid hiiglasliku sammuga turunduses.
Seotud lood
IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul jõuab majanduskasvu üldine aeglustumine kindlustussektorisse viitega, mistõttu on tunda turul kerget jahenemist.
Enimloetud
6
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Hetkel kuum
Näeb häid objekte Eestis ja väljaspool
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele