Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliente ja müügitulemusi hoiab kontrolli all analüüsitarkvara

    Müügijuhil peab olema korraga selge pilt nii laoseisudest kui ka müügimeeste potentsiaalist. Kui tooteid ja kliente on juba rohkem kui paarsada, võib mälu ekslikuks osutuda ja mõnigi oluline nüanss tähelepanuta jääda.
    Analüüsitarkvarasse on võimalik kogu vajalik info kokku tuua ning vastavalt vajadusele esitada. Ühe aruande peal on võimalik kogu analüüs ära teha - vahetada mõõdikuid nii, et firma üldnumber on alati sama.
    Seega on kerge firmast üldpilti saada ning ka andmetesse n-ö sisse puurida ja üksikuid detaile näha. Saab näha firma kuu tulemust ning seda, milline osa oli selles kindlal kliendil või tootel ja kui palju mingi müügimees panustas. Saab välja võtta esikliente, esitooteid, paremaid müügimehi vabalt valitud mõõdiku alusel.
    Analüüsitarkvara abil on kiiresti võimalik näha hälbeid, võrrelda eri perioodide tulemusi ning tegelikke ja plaanilisi näitajaid. Analüüsitarkvarasse saab sisse ehitada ka nn häirekellasid.
    Kui mingi tulemus ei vasta ootustele, saadetakse kellelegi vastav e-kiri või sõnum mobiilile.
    Samas võib analüüsitarkvarast välja saata ka nn tegevusjuhiseid. Näiteks saab müügimees igal hommikul enda postkasti tabeli, kus on kirjas kõik kliendid, keda ta päeva jooksul külastama peab, milliseid tooteid ja kui suures koguses on klient tavaliselt ostnud ning milliseid tooteid võiks veel sellele kliendile pakkuda (teised sarnase profiiliga kliendid ostavad ka neid tooteid).
    Analüüsitarkvara võimaldab mitmesuguste graafiliste esitluste ja värvikombinatsioonidega kiiresti olulist infot haarata. Näiteks on joonisel võimalik kohe näha, milliste klientide jääktulu meid ei rahulda.
    Sama aruande peal on võimalik sorteerida andmed jääktulu alusel, valida probleemsed kliendid välja ning siis edasi analüüsida: kas kliendile on eelmiste müügitulemuste alusel liialt suur allahindlus lubatud või on seekord kliendi tooteportfell olnud tavapärasest erinev vms
    Analüüsitarkvara abil on kergem ka tulevikku prognoosida. Näiteks kui me teame eelmise aasta sama perioodi müüki ja teame kasvutrendi, saame ennustada kui suur tuleb jooksva perioodi tulemus. Kui lisame siia veel detaile - näiteks kampaaniad jooksval ja eelmisel perioodil -, saame juba elulisema tulemuse.
    Analüüsitarkvaraga on võimalik teha ka nn mis-juhtub-kui-analüüsi (what-if). Kui ma mingit näitajat muudan, kuidas muutub siis jääktulu ja müügisumma tervikuna või mingi toote või kliendi kohta.
    Näiteks kui omahinna mingi komponent muutub (näiteks transpordikulu), kui palju pean müügihinda muutma, et jääktulu jääks sama.
    Kui majandustarkvara müügiaruandest näed ainult tooteid, mida jooksval perioodil müüdi, või kliente, kes sel perioodil ostsid, siis analüüsitarkvara abil saab vaadata ka tooteid, mida ei ole ostetud või kliente, kes jooksval perioodil ei ole ostnud.
    Autor: Erle Kildjer
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.