• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,04%6 373,67
  • DOW 30−0,1%44 588,1
  • Nasdaq 0,23%21 147,44
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,04%6 373,67
  • DOW 30−0,1%44 588,1
  • Nasdaq 0,23%21 147,44
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 05.06.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vale otsus maksis kaheksa miljonit

Mai keskel toimunud Pärnu Turunduskonverentsil rääkis kuulutustelehe ja internetiportaali Soov asutaja Tiiu Järviste kogemusest, mis tõi kaasa kaheksa miljoni kroonise kahjumi. Selle peamised põhjused olid valed turundusotsused, teise poole kahjumist kannab Järviste tagantjärele selle arvele, et 1992. aastal ebastandardselt loodud ja arenenud firma müüdi 2005. aastal Eesti Meediale.
Tekkisid ebakõlad müügi- ja turundusosakonna vahel. Esiteks ei liikunud kahe poole vahel info, teiseks puudus kahe osakonna vahel koostöö ning ettevõttesisene turundus.
Turundusosakond valmistus suureks kampaaniaks, et tuua turule uus internetilahendus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Müügiosakond müüs klientidele uut lahendust ning tehniline personal valmistas ette internetilahendust. Kõik nagu sujus, kuid ühelgi osakonnal polnud aimu, kuidas teistel läheb.
Kampaania alguseks ei olnud uus internetilahendus töövalmis. Nii müüsid müügiinimesed toodet, mida olemas polnud ja hakkasid kliente kaotama.
Tagantjärele tarkusega tunnistas Järviste, et antud olukorras oleks pidanud peatama kampaaniad, sest lepingutrahvid meediafirmade ees oleks olnud palju odavamad kui klientide kaotus.
Seetõttu tuleb info liikumisele luua kindel ahel ja tugev süsteem ning sellest kinni pidada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele