• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,25%5 982,77
  • DOW 300,05%42 226,84
  • Nasdaq 0,35%19 515,41
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,57
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,25%5 982,77
  • DOW 300,05%42 226,84
  • Nasdaq 0,35%19 515,41
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,57
  • 12.09.07, 08:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteevedusid rekordiliselt vähe

Augustis mööda Eesti liipreid vuranud 2,16 miljonit tonni kaupu on peaaegu väikseim hulk kogu Eesti Raudtee ajaloos, kaubatransiidi maht langes tasemele, mida oodati saabuvat alles nelja aasta pärast.
Augustikuus vähenesid pea kõikide raudteel veetavate kaubagruppide mahud. Kõige suuremat kaubaartiklit, naftat, veeti augustis tervelt 30% vähem kui eelmise aasta sama aja jooksul ning aasta algusega võrreldes tervelt 40% vähem, kirjutab Äripäev.
Eesti Raudtee turundusjuhi Rene Vareki sõnul oli Venemaal niikuinii plaan kaubatransiidi maht tänasele tasemele viia.
"Seda aga alles umbes nelja aasta pärast. Tänane situatsioon on suhteliselt ootamatu, arvestades, et raudtee veomahud kasvasid aasta alguses väga jõudsalt," sõnas Varek, kelle kinnitusel suudab raudtee halvast perioodist välja tulla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üldiselt oli teada, et naftamahud hakkavad vähenema ning meil on vaja ümber kalibreerida uutele veoliikidele, näiteks konteineritele ja muudele kaupadele," sõnas Varek.
Alates maikuust on Eesti Raudtee infrastruktuuril sõitvate kaubarongide arv vähenenud kolmandiku ja Eesti Raudtee kui veoettevõtte poolt veetava kauba kogus ligi poole võrra. Kui veel aasta esimesel neljal kuul liikus Eesti Raudtee rööbastel kaupa kuus üle nelja miljoni tonni, siis nüüd keskmiselt 2,5 miljonit tonni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele