Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurim kindlustuskahju seni on Pärnu üleujutus

    Suurim ühekordne väljamakse on Estonian Celli toorainemahuti hävingu korvamiseks kulunud 78 miljonit krooni.
    Salva Kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt sõnab, et Salva jaoks tähendas Pärnu torm kokku veidi üle 9,5 miljoni krooni väljamaksmist.
    "Samas Pärnu tormi ei saa klassikaliselt üheks kahjujuhtumiks lugeda, kuna see 9,5 miljonit krooni jagunes 144 üksiku juhtumi vahel vastavalt tegelikult tekkinud kahju suurusele," räägib Kivirüüt. "Suurim seni teada olev Salva Kindlustuse kliendi tekitatud liikluskahju välismaal toimus 2002. aastal Itaalias ja selle suurus on veidi üle 12 miljoni krooni, mis on ka hüvitise maksimummäär Itaalias ühe kannatanu kohta."
    Ka Ergo Kindlustuse väljamaksete tippviisikus on kaks loodusõnnetuse kahju aastast 2005, esimene 7,9 ja teine 3,7 miljonit krooni.
    Seesam Rahvusvahelise Kindlustuse tegevjuht Andri Püvi sõnab, et Eesti suurimad kindlustuslepingud on summas miljard krooni ja sealt ülespoole ja need on väljaspool Eestit asuvates suurkorporatsioonides edasi kindlustatud. Eestis ei ole lubatud võtta suuremat ühekordset kindlustust, kui on 10 protsenti kindlustusseltsi omakapitalist.
    Seesam Kindlustuse suurim väljamakse on olnud 17,4 miljonit krooni tootmishoone põlengu kahjude likvideerimiseks. Umbes poole väiksema summaga ehk 9,4 miljoni krooniga on pääsenud siiani Eesti üks suuremaid varakindlustajaid If Eesti Kindlustus.
    "Salva Kindlustuse viimase aja suuremad kahjud on mootorsõidukikahjud ning seda just isikukahjude näol," räägib Salva Kindlustuse müügidirektor Algor Orav.
    "Isikukahjude hüvitamise määr on riigiti erinev - Eestis on piir täna 5,5 miljonit krooni, kuid mõnes Euroopa riigis kordi suurem," lisas Orav. "Suuremad kahjud on tulnud Salvale piiri tagant, milles on osalenud Eesti autojuhid."
    Inges on samuti maksnud välja piiri taga juhtunud intsidente: 2000. aastal 2,5 miljonit krooni, kui Venemaal jäi kadunuks kemikaalidega veoauto, ning 1996. aastal 2,4 miljonit krooni, kui eestlased Soomes liiklusõnnetusse sattusid.
    Üks Eesti suurima ebaõnnega kindlustusjuhtumeid on Tarmeli põleng 2006. aasta jõulukuul, mis võttis hüvitamisena 20 miljonit krooni. Kurioosum on see, et toona suhteliselt uus tegija Eestis Parex Kindlustus oli Tarmeli lepingu vaid paar kuud varem enda portfelli saanud.
    Parex Kindlustuse Eesti filiaali juhataja Mart Aare sõnas toona, et see on veidi üle aasta tegutsenud kindlustusfirma jaoks siiani suurim varakahju üldse.
    Maailma siiani suurima kindlustuskahju tekitas 2005. aastal Louisianas, Mississippis ja Alabamas möllanud orkaan Katrina, mille üldistatud kahju mõõdetakse summas 345 miljardit krooni.
    1991. aasta Oaklandi tulekahju tagajärgede likvideerimiseks pidid kindlustusseltsid oma kukrut kergendama ligi 15 miljardi krooni võrra. Sama suur summa kulus pärast Martin Luther Kingi tapmist 1965. aastal levinud rassirahutuste kahju hüvitamiseks.
    1992. aasta Los Angelese mässu ajal põlema süüdatud ja puhtaks varastatud ärid ja hooned läksid kindlustusfirmadele maksma 20 miljardit krooni.
    Mõni kuu tagasi pärast aastaid vaidlust ja arutelu lahenes lõplikult New Yorgi Maailma Kaubanduskeskuse kindlustuskriis. Seitse hoone kindlustusvõtjat jõudsid kokkuleppele maksta hoone eest 50 miljardit krooni kahjuraha.
    Eesti Energia on kindlustatud maailma suurima kindlustusvõtja Marsh Eesti filiaalis, kindlustussumma läheb 15 miljardile kroonile.
    Marsh Kindlustusmaaklerite juhi Mart Mere sõnul on nemad orienteeritud suurfirmade kindlustamisele. 2002. aastal oli sama suurele summale kindlustatud Eesti Põlevkivi. Veel üks suur kindlustusleping oli Narva Elektrijaamade renoveerimise kindlustamine 4,68 miljardi krooni peale.
    Praegu on Mere sõnul peale Eesti Energia suurim kindlustusvõtja veel Estonian Cell, kelle kindlustatud uuel tootmishoonel on katet 2,65 miljardi krooni ulatuses.
    Suurim Marshi väljamakse kuulub samuti Estonian Cellile, kes sai hävinud mahuti eest mullu 78 miljonit krooni. Mere sõnul panid nad kahjusumma 4 kuuga letti. "On ka 50miljonilisi väljamakseid olnud, kuid nendest kahjuks ei ole omanikud meedias tahtnud rääkida," sõnab Mere.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.