Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidikeskus võtab ette miljardiprojekti

    Suurprojektid peaksid rakenduma 2008. aastal ja nende aastaseks kogukäibeks on planeeeritud üle miljardi krooni, teatas Anatoli Kanajevi suuromanduses olev Transiidikeskus.
    Transiidikeskus sai tegevusloa oma neljandale stividorifirmale Muuga sadamas OÜ-le Baltic Scrap Terminal (BST).
    Tallinna Sadamale ja Eesti majandusele on projekt tegijate sõnul tervikuna väga kasulik ning hädavajalik, sest Tallinna Sadam on saanud ohtliku konkurendi - Vene transpordihiid Severstaltrans omandas 50% osalused Kotka Mussalo sadama ja Helsingi Läänesadama konteinerterminalides ning Moby Diki terminalis Peterburi lähistel Kroonlinnas.
    "On oht, et Severstaltransi üheks esmaseks ülesandeks on suunata osa praegu Eesti kaudu Venemaale liikuvatest konteineritest läbi oma Soome terminalide Kujunenud olukorras on Tallinna Sadama toetus meie konteinerterminali laiendamise projektile ülitähtis," teatasid projekti korraldajad.
    "Konteinerterminali laienduse kiire valmimine võimaldaks suurendada aastaks 2015 Eestit läbivate konteinerite mahu kahekordseks," kinnitas Transiidikeskuse juhatuse liige Erik Laidvee.
    Suurenevate kaubavoogude paremaks haldamiseks on rajamisel Transiidikeskuse teine uus äriprojekt Muuga sadama läheduses - raudteeühendusega konteineridepoo, millesse on plaanis investeerida 150 miljonit krooni. Depoo loomisel tekib 52 töökohta, käibeks prognoositakse 60 miljonit krooni aastas.
    Transiidiekspert Raivo Vare sõnul on Muuga sadama emafirma Transiidikeskuse ASi tegevusalade laienemine loomulik jätk aprillisündmustele.
    "Loomulik areng. See oleks niikuinii tulnud," ütles Vare ning lisas, et aprillisündmused loomulikult kiirendasid toimunut.
    Vare sõnul tõstab Transiidikeskuse mitmel suunal tegutsemine nende konkurentsivõimet. Samuti kiidab transiidiekspert pidevalt kasvanud konteinerterminali ning ütleb, et see kasv jätkub sellel alal kindlasti ka edaspidi.
    Tallinna Sadama tegevjuhi Ain Kaljuranna sõnul pingutab Muuga sadama emafirma Transiidikeskus üle, rääkides kindlast koostööst Tallinna Sadamaga.
    Kaljurand eelistaks operaatorifirmana hoopis mõnda Hiina transiidifirmat või mõnda teist rahvusvahelist firmat.
    Kuna alles 11. detsembril lõpeb Tallinna Sadama infrastruktuuri ehitaja leidmise riigihange ja alles siis selgub ka ehituse täpne maksumus, ei saa praegu veel mingitest koostöölepetest juttu olla, rääkis Kaljurand.
    Tema sõnul seab Tallinna Sadam praegu eesmärgiks investeerimise konteinervedudesse. "Meil on oma projektid ellu viia, et kaubandus Tallinna Sadamas oleks kõikidele pooltele võimalikult mugav ja kiire," ütles tegevjuht.
    Kaljurand kummutas väite, nagu peaks Tallinna Sadam kartma ohtlikku konkurenti Severstaltransi, ning lisas, et siin on Transiidikeskus taas asju emotsionaalseks ajanud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.