Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa veolubade saamine kahtluse all

    Asjaolu, et Venemaa piiripunktides puuduvad pikad veokite järjekorrad, tuleneb sellest, et Eesti vedajatel on otsas Venemaa veoload. Transpordiettevõtted ütlesid, et ka Venemaa kolleegidel on Eesti veoload otsakorral ning poliitilistel põhjustel on piiritagune autovedajate assotsiatsioon otsustanud neid tulevaks aastaks üldse mitte taotleda. Kulminatsiooniks avaldas Vene toll hiljuti uue musta nimekirja autotranspordiettevõtetest, keda võib piiril oodata kauba täiendav läbivaatus ning konvoeerimine sihtpunkti ja seda loomulikult lisakuludega ca 2 dollarit konvoi kilomeetri eest.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni ekspert Anu Viks selgitas, et esimene must nimekiri vedajatest avaldati augusti keskel, kuid nüüdsesse nimistusse on lisandunud 28 uut nime. "Meie seda nimekirja levitanud ja avaldanud ei ole, sest Moskvas ei ole seda kinnitatud," täpsustas Viks. Ka nimekirja sattunud vedajad on ärevuses.
    Viks arvas, et sellise takistuse tõttu on väga vähesed vedajad kaubatranspordist Venemaale loobunud ja ühe probleemina tõi ta välja teelubade lõppemise.
    Musta nimekirja sattunud Alpter Grupp OÜ tegevjuht Kaimo Kaasik tunnistas, et on spekuleeritud uute veolubade andmata jätmise üle. "Ka Venemaal on Eesti load otsas ja Eestisse ei sõideta," teatas Kaasik, seades kahtluse alla selle, mille alusel on Vene toll koostanud nimekirja, sest neile pole sinna kuulumine uusi probleeme põhjustanud.
    Samal seisukohal oli ka ASi Alu Veok tegevjuht Aivo Härmaste, kelle veoautod pole seni langenud täiendava konvoeerimise ja kontrolli ohvriks. Samas ta ka ei välistanud seda: "See võib ükskõik millal rakenduda, Vene riigi arusaamad on teinekord üllatavad."
    Ka Härmaste kinnitas veolubade otsalõppemist. "Lubasid jaotatakse pariteetide alusel - üks sulle, teine mulle," selgitas Härmaste, tema andmetel Vene Autovedajate Assotsiatsioon lubasid juurde taotleda ei soovinud. "Kui Venemaa lubasid ei taotle, siis Eestile ka ilmselgelt ei anta. See on poliitika," muigas Härmaste.
    MeP Trans ASi juhi Mati Tamme sõnul on musta nimekirjaga ebamäärased lood ning ta oli äraootaval seisukohal, kuna pärast uue nimekirja avaldamist saadeti üks kolmest veokist konvoiga Moskvasse.
    Tamme ütles, et novembri keskel kogunenud komisjonis öeldi lubade saamisest ära, ent uus kohtumine Moskvas peaks toimuma lähipäevil ning lootus on siiski olemas. "Jutte on igasuguseid. Öeldakse, et on sada põhjust, mida Eesti on valesti teinud," selgitas ta.
    Heiti Lehiste, ASi Kagutrans tegevjuht
    Eks nimekirja kuulumine tähendab meile kindlasti palju sekeldusi ja lisakulutusi. Praegu ei oska öelda, kas konvoid rakendatakse, pole proovima läinud. Tõenäoliselt me Venemaale vedamisest ei loobu. Tööd tasub teha ja ei usu, et need nimekirjad pikemaks ajaks jäävad. Mingi informatsiooni põhjal tean, et Venemaa veolubasid veel saab. Lootus on olemas. Praegu sõidetakse CEMT- veolubadega (dokument, mis annab autovedajale õiguse teostada rahvusvahelisi autovedusid Euroopas lepinguosaliste riikide vahel).
    Ants Lampe, ASi Allante Transport tegevjuht
    Mustas nimekirjas olemine tähendab konvoeerimise lisakulu, kuid kõige suurem puudus on ajast, sest kõigepealt tuleb mitu päeva piiril seista ja seejärel mitu päeva konvoid oodata. Masinad seisavad, pangad küsivad liisinguraha.
    Konvoeerimise kulu on päris suur. Me teame, et mõned firmad vahetasid nime, et mustast nimekirjast pääseda. Praegu on trendiks, et konvoist pääsemiseks võtab tolliamet mustalt raha. Kui veolubasid ei anta, siis on olemas CEMT- load, mida Venemaa ei saa eirata.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.