Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Noorusseikluste kaudu soliidseks sõitjaks

    Mari Rahumägi mäletab oma esimest autot hästi: "See oli Datsun, mille ostsin veel ülikoolipäevil Soomest 2000 FIMi eest. Korjasin kümme päeva maasikaid ja oligi autoraha käes."
    Omaette katsumus oli aga auto toomine Tallinna. Et kogu raha läks auto soetamiseks, siis laevapileti jaoks enam ei jätkunud ja Mari pidi üksinda Peterburi kaudu Eestisse sõitma.
    Sõiduoskus polnud tüdrukul tollal veel eriti hea, kuid hommikul kell kümme hakkas ta Helsingist sõitma ja järgmisel hommikul kell kuus jõudis Tallinna. See on üks pöörasemaid asju, mis Marile autosõiduga seoses meenub. "Eriti arvestades, et Datsun oli poole aasta pärast nii otsakorral, et tuli vanarauaks anda," on Mari oma noorusuljusest tagantjärele üllatunud.
    Hiljem on ta autosid endale valinud nii emotsionaalsetel kui ka praktilistel kaalutlustel - vahel saab ostuhetkel võidu üks, vahel teine. Praegu sõidab Mari maasturiga Cadillac SRX ja seda eelkõige turvalisuskaalutlustel, sest igapäevane tee kodust tööle viib mööda linnaväliseid kesiseid teid. Rasketele teeoludele lisaks kohtab seal ka ohtralt vanade BMWde roolis kihutavaid nokkmütsidega uljaspäid. Muidu on aga Cadillac nagu Ameerika auto ikka - mõnusalt pehme ja mugav bensiinirüüpaja.
    Marile on auto eelkõige vahend, millega peab saama mugavalt ja turvaliselt punktist A punkti B. Seetõttu peab auto olema heas tehnilises korras, vastama pere laste arvule ning igapäevastele vahemaadele. Mingil juhul ei viitsiks Mari oma niigi vähest aega raisata katkisele autole.
    Mari mäletab, et kunagi ostis ta kasutatud Ameerika Volvo, mis keeldus talvel käivitumast. "Sellest oli küll palju "rõõmu", kui auto seisab garaažis, aga sõita pole ikka millegagi," meenutab ta oma raskeid olukordi varasemate autodega. "Ka pole minu jaoks võõras nõukogude aja bensiinikriis, mil tuli 20 liitrit kütust kanistrisse varuda ja siis keset maanteed see paaki kallata."
    Sellest ajast on aga õnneks palju muutunud. Nüüd tunneb Mari rõõmu tehnikast, mis võimaldab teha vajalikke kõnesid autoroolis hands free'ga. Samuti naudib ta võimalust panna auto hommikul toast nupuvajutusega soojenema, ilma et peaks lõdisedes esiklaasilt jääd kraapima. Ka navigatsiooniseade on välismaal liigeldes saanud talle asendamatuks abimeheks.
    "Unistan, et mul võiks kunagi olla Tesla Roadsteri laadne elektriauto, kuid esmalt peaksid meile tekkima ka augu- ja pikirööpavabad teed, kus sellega oleks võimalik sõita," hoiab innovaatikahuviline Mari jalad siiski kindlalt maas.
    Senistest autodest on Mari lemmik kabriolett-Saab, mis oli üllatuskingitus mehelt ja seisab senini garaažis. "Pole midagi mõnusamat, kui eestimaiste harvade päikeseliste ilmadega katus alla lasta, päikeseprill ninale pista ja lihtsalt sõitu nautida," õhkab ärinaine.
    Loomulikult on pika sõidustaažiga Maril tekkinud liikluses aeg-ajalt ohtlikke olukordi, kuid ta on suutnud neist edukalt välja tulla. "Olen suhteliselt rahulik sõitja ja pigem jään minuti-kaks hiljaks, kui et hakkan autoroolis tõmblema. Üritan hoida pikivahet, et ei peaks liigselt närvitsema olukordades, mis pole seda väärt," iseloomustab naine oma sõidustiili. Pea paarikümneaastasele juhistaažile vaatamata pole Mari omal süül liiklusõnnetusse veel sattunud, ainult üks kord sõideti talle libedaga tagant otsa.
    Foto: Erik Prozes
  • Hetkel kuum
Enn Listra: vanasse jõkke astuda ei saa. Ega tohi
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Soovitused Rootsist: kuus tehnoloogiafirma aktsiat, mis pärast krahhi üles korjata
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Vene autotootja värvidega hädas
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.

Olulisemad uudised

Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.