• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,11%39 807,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,11%39 807,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 12.12.07, 17:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Töökompromiss sünnitas autoettevõtjates protesti

Transpordiettevõtte AS KeVa juhi Rein Siimu sõnul põhjustas riikliku lepitaja pakutud töökompromiss autoettevõtete liidu üldkogul ägedat vaidlust, ehkki see lõpuks kinnitati.
Planeeritud tunni aja asemel võttis töökokkuleppe kinnitamine aega kaks tundi.
”Selge on see, et iga kulu kasv tekitab muret,” kommenteeris Siim töökokkuleppe mõju transpordiettevõtetele. ”Ja see kulu kasv on normaalsest kasvust kordades suurem,” lisas Siim.
Kõige rohkem häiris autoettevõtete liidu juhatusse kuuluvat Siimu ametühingute nõue tõsta miinimumpalka, mis olevat sama kui kuulda jonniva lapse suust, et kui ta kohe kommi saab, käitub edaspidi hästi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

”Ametühingud nõudsid sisuliselt sama, öeldes, et tõstke palka, siis hakkame korralikuks,” pahandas Siim. ”Hakkame aga ikka peale sellest, et bussijuht kui teenindaja oleks kõigepealt pestud, kammitud ja raseeritud, teadustaks peatusi ning käituks viisakalt.”
Praegu moodustavad motivatsioonitasud olulise osa transporditöötaja palgast. Mida suuremaks kasvab miinimumpalk, seda vähemaks jääb võimalust suurendada tema tööpanust lisatasude abil.
Siim andis mõista, et nahaalseid ning ülbeid bussi- ja autojuhte ei saa vallandada, kuna transpordisektoris on iga töökäte paar loetud. Uusi bussi- ja autojuhte juurde ei tule.
”Usun, et enamus ettevõtteid maksab praegu miinimumpalgast rohkem,” lisas Siim. Vähem ehk osalist ümbrikupalka maksavad need transpordiettevõtted, mis ei kuulu autoettevõtete liitu.
Nende vastu ei aita aga ilmselt ei püssi- ega ussirohi. ”Ei saa näpuga näidata, ehkki kahtlus on. Kedagi pole süüdi mõistetud,” rääkis Siim oletatavatest maksupetturitest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele