Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki kontroll külvab kahtlusi

    "Teil ju ka isa töötab kuskil. Mis huvide konflikti siin saab olla? Mina ei ole otsustaja ja see pole tema laev. Unustame ära, et minu poeg seal töötab," vastas veeteede ameti laevade järelevalve osakonna vaneminspektor Tõnu Hinno küsimusele, kas huvide konflikti ei teki, kui isa inspekteerib riigi huvides Tallinki laeva, mille ohutuse eest vastutab tema poeg.
    Tõnu Hinno poeg Tanel Hinno on Tallinki laevade ohutuse eest vastutava ettevõtte HT Laevateenindus juht.
    Rootsi poolelt Tallinki laeva Fantaasia inspekteerimise eest vastutanud Rootsi veeteede ameti inspektor Håkan Ågård tõdes, et laeva esialgsel kontrollimisel osalesid Rootsi, Taani ja Norra võimude kõrval kaks Eesti veeteede ameti esindajat, kellest vastutav inspektor oli Tõnu Hinno.
    "Hinno ei nõustunud mitte ühegi välja toodud puudusega. Ta nägi kõvasti vaeva, et kõik puudused ümber lükata. Tema jaoks oli väga oluline, et ma ei teeks laeva suhtes ühtegi märkust. Ma ütlesin talle mitu korda, et me mõlemad töötame laeva ohutuse nimel ja me peaksime sõbrad olema. Aga tema vaidles kõigele vastu," nentis Ågård.
    "Ma olin natuke segaduses, kui Eesti teatas, et laevaga erilisi probleeme ei ole. Eriti kuna laeval käis ka Euroopa Liidu veeteede ameti esindaja Brüsselist, kes nõustus väljatoodud puudustega. Samuti aktsepteerisid probleeme Taani, Norra ja Rootsi ametivõimude esindajad," lisas Ågård.
    Kõige selle tõttu küsis rootslane Hinnolt otse, kas ta esindab Tallinkit või Eestit.
    Tõnu Hinno nõustus, et teda süüdistati Tallinki huvide esindamises. Hinno kinnitas, et ta esindas Eesti riigi, mitte Tallinki huve. Mehe sõnul oli imelik, et laeva tuldi inspekteerima samal ajal, kui seda remonditi. "Ta (Ågård - toim.) ei olnud objektiivne. Näiteks lipuriigiga ei räägitud märkusi läbi ning lõppraporti esitades ei lastud eestlasi üldse ligi," tõdes Hinno. Tema sõnul on see lipuriigi solvamine.
    Ågårdi sõnul ei lastud eestlasi raporti tutvustamisele, sest nende eesmärk oli kõigele vastu vaielda. Küll aga osalesid seal Norra ja Taani ametivõimude esindajad. Hinno käis Rootsis kaks korda. Esimesel korral saatis teda veeteede ameti inspektor Jüri Kuuskla ja teisel korral tema otsene ülemus, laevade järelevalve osakonna juhataja Marek Rauk.
    "Ma olen igasuguseid laevu kontrollinud," vastas Hinno küsimusele, kas ta on ka varem Tallinki laevu inspekteerinud. "Küsige ülemuste käest. Ma lähen sinna, kuhu öeldakse," vastas Hinno küsimusele, kas ta peamiselt inspekteerib Tallinki laevu. Hinno sõnul tema lubasid ei anna.
    Veeteede ameti peadirektori asetäitja René Sirol huvide konflikti ei näe, kuna see on välistatud ühiskontrollide ja sadama kontrollide abil. Samuti ei käi inspektor kunagi üksinda kontrollimas. "Minu veendumus on see, et Tõnu Hinno teeb oma tööd isegi püüdlikumalt, kui Tanel Hinno töötab Tallinkis," ütles Sirol. "Antud juhul pole vahet, kes seal inspektor oli," lisas Sirol. Tema sõnul otsustab osakonnajuht, millist laeva milline inspektor kontrollib. Sirol lisas, et Eesti veeteede amet ei nõustu enamiku Rootsi esitatud puudustega. "Laeva on varemgi Rootsi poolt kontrollitud ning siis pole probleeme avastatud," märkis Sirol.
    Tallinki laevade ohutuse eest vastutava ettevõtte HT Laevateenindus juht Tanel Hinno soostus teemat kommenteerima üksnes e-posti teel ja Tallinki pressiesindaja vahendusel.
    "Eesti on niivõrd väike, et suguvõsade liikmed, kus ametit pärandatakse põlvest põlve, satuvad tahes tahtmata tööle samasse valdkonda. Seda ei saa automaatselt pahatahtlikult huvide konfliktina käsitleda. Nii Tallinkil kui ka veeteede ametil on ohutu meresõidu tagamisel ühised eesmärgid," kommenteeris Tallink huvide konflikti süüdistust.
    Novembris leidis Rootsi veeteede amet Eesti inspektorite poolt juunis sõidukõlblikuks tunnistatud Tallinki parvlaevalt Fantaasia 12 tõsist viga, keelates alusel merelemineku.
    Mõne päeva pärast tehti topeltkontroll ja leiti veel vigu. Kokku oli laeval 17 puudust. Praegu vaieldakse ühe puuduse üle - kas veekindlad uksed võivad lahti olla või mitte. Eesti, Läti ning Soome võimude sõnul tohivad need lahti olla.
    Rootsi veeteede ameti inspektori Håkan Ågårdi sõnul on praegu laev väga heas seisukorras.
    Majandusministeerium on Hinnode sugulussidemest teadlik, kuid eeldab, et veeteede ametis on huvide konflikti tekkevõimalused juba eos ära hoitud.
    Samuti ei saa alati sada protsenti kindel olla, et Rootsi veeteede amet on oma kontrolle teostades erapooletu olnud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.