• OMX Baltic0,44%293,53
  • OMX Riga0,15%868,36
  • OMX Tallinn0,39%1 841,97
  • OMX Vilnius0,02%1 143,56
  • S&P 5000,16%6 071,46
  • DOW 30−0,05%44 849,86
  • Nasdaq 0,2%19 731,91
  • FTSE 1001,39%8 743,26
  • Nikkei 2250,61%39 066,53
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,24
  • OMX Baltic0,44%293,53
  • OMX Riga0,15%868,36
  • OMX Tallinn0,39%1 841,97
  • OMX Vilnius0,02%1 143,56
  • S&P 5000,16%6 071,46
  • DOW 30−0,05%44 849,86
  • Nasdaq 0,2%19 731,91
  • FTSE 1001,39%8 743,26
  • Nikkei 2250,61%39 066,53
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,24
  • 04.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pant tellib enamiku Tallinki taksoautosid Silberautost

"Meie jaoks oli tegemist kõige paremate pakkumistega. Esitasime ise hinnapakkumise taotluse 7-8 firmale, millest osa langes juba ebasobivate automarkide tõttu välja," sõnas Tallink Takso juht Alger Holzmann. Automarke ega tehingu väärtust Holzmann avaldada ei soovinud.
Silberauto esindab Mercedes-Benzi, Chrysleri ning Mitsubishi automarki, Reval Auto aga Audisid.
Esimese hooga tuuakse tänavu teises kvartalis Tallinna tänavaile umbes 50 autot, kolm-neli kuud hiljem lisanduvad ülejäänud. Kokku plaanib Tallink Takso liisida 100 autot.
Jaanuari teisel poolel alustab Tallink Takso taksojuhtide värbamise kampaaniat. "Oleme juba ilma kampaaniata rohkem kui kümne huvilise kõne saanud, jaanuariski on helistatud. Praegu oleme lihtsalt kontaktandmed vastu võtnud ja lubanud uuesti ühendust võtta," rääkis Holzmann.
Holzmann nentis, et taksoteenuse käivitamine on plaanitust pikemaks veninud, kuna lepingute sõlmimine võttis oodatust kauem aega.
Amserv Grupi juhatuse esimehe Raivo Küti hinnangul võib Tallink Takso ning Silberauto ja Reval Auto vahel sõlmitava lepingu suurus olla ligikaudu 30 miljonit krooni.
"Saja auto kohta teeb see hinnaks umbes 300 000 krooni auto kohta, mis neid autosid arvestades on üsna hea hind," arvas Kütt.
Tema hinnangul oleks kallimate autodega raske toimetada. "400 000-500 000kroonise hinnaklassi autodega ei peaks Tallink Takso kuigi kaua vastu. Väga raske on seda raha kliendilt kätte saada," kommenteeris ta.
Kütt ei salanud, et oleks hea meelega näinud Tallink Taksot ka enda kliendina, lisades, et iga automüüja valetaks, kui ütleks, et ei ole tehingust huvitatud. Koostööpartneri otsinguil pöördus taksofirma alguses ka Amserv Grupi poole, kuid otsustas siiski kallimate autode kasuks.
Uue taksofirma tuleku suhtes oli Kütt positiivne, öeldes, et turg juba ootab uusi tegijaid.
Vaatamata sellele, et Tallink Takso ja Amserv Grupp koostööd ei tee, on automüüja siiski tugevalt siinsel taksoturul sees. Nimelt ostab Tulika Takso kõik oma autod Amserv Gruppi kuuluvas Ascarist, samuti on grupi suur klient Linnatakso.
Saksa Auto juhataja Jussi Pärnpuu sõnul pidas Tallink Takso võimaliku suurema autoostu läbirääkimisi ka nendega, kuid sobiva mudeli puudumise tõttu jäi koostöö ära.
"Eks me mingit serva pidi olime protsessis sees, aga meil ei olnud toodet, mida otsiti. Ka tegijail endil ei olnud alguses selge, millist autot nad otsivad," kommenteeris Pärnpuu.
Kallimate autode kasutamist taksodena peab Pärnpuu mõistlikuks.
"Üle maailma on mersud taksona väga levinud. Kui seda parki hästi hallata ja soetushind on hea, siis on kallimate autode pidamine väga mõistlik. Ja kliendil on rõõm sellises taksos sõita," arvas ta. "Ma ei tahaks tehingu hinda kommenteerida, kuna ei tea kõiki eritingimusi, kuid normaalallahindlusega sellist äri kindlasti teha ei kannata," ütles ta.
Krooni Takso tegevjuhile Margus Trempile tuli Tallink Takso otsus osta autod Silberautolt ja Reval Autolt üllatusena.
"Kuulujuttude järgi pidi neil Škoda Superbe olema 30 tükki ette valmistatud ja Silberauto olevat konkurentsist välja langenud ammu. Seda on mulle automüüjad rääkinud, aga ju siis on vaja natuke vett sogada," oli Trempi hämmeldunud.
Samas märkis ta, et oleks olnud üllatav, kui uus tulija olekski Škoda kasuks otsustanud. "Neil pole muud võimalust, kui tulla turule teistest kõrgemate hindade ja kallite autodega," arvas ta.
Trempi rääkis, et taksonduses on hinnad all, kuna suuresti töötavad taksojuhtidena FIEd, kes ei maksa iga teenitud krooni pealt makse. "Kui nad maksaksid, oleksid ka teenuse hinnad hoopis kõrgemad. Meie tervitame Tallink Takso tulekut, sest ehk on neil jõudu ebaausa konkurentsiga võidelda," avaldas ta lootust.
Krooni Takso autod on praegu Toyota Avensised. Ettevõte kaalub osta ka uusi Renault'sid, aga läbirääkimised alles käivad.

Seotud lood

Juubel
  • 03.02.25, 09:00
Keeltekool Kirjatäht 10: keeleõppest võib saada elumuutev kogemus
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele