Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pant tellib enamiku Tallinki taksoautosid Silberautost

    "Meie jaoks oli tegemist kõige paremate pakkumistega. Esitasime ise hinnapakkumise taotluse 7-8 firmale, millest osa langes juba ebasobivate automarkide tõttu välja," sõnas Tallink Takso juht Alger Holzmann. Automarke ega tehingu väärtust Holzmann avaldada ei soovinud.
    Silberauto esindab Mercedes-Benzi, Chrysleri ning Mitsubishi automarki, Reval Auto aga Audisid.
    Esimese hooga tuuakse tänavu teises kvartalis Tallinna tänavaile umbes 50 autot, kolm-neli kuud hiljem lisanduvad ülejäänud. Kokku plaanib Tallink Takso liisida 100 autot.
    Jaanuari teisel poolel alustab Tallink Takso taksojuhtide värbamise kampaaniat. "Oleme juba ilma kampaaniata rohkem kui kümne huvilise kõne saanud, jaanuariski on helistatud. Praegu oleme lihtsalt kontaktandmed vastu võtnud ja lubanud uuesti ühendust võtta," rääkis Holzmann.
    Holzmann nentis, et taksoteenuse käivitamine on plaanitust pikemaks veninud, kuna lepingute sõlmimine võttis oodatust kauem aega.
    Amserv Grupi juhatuse esimehe Raivo Küti hinnangul võib Tallink Takso ning Silberauto ja Reval Auto vahel sõlmitava lepingu suurus olla ligikaudu 30 miljonit krooni.
    "Saja auto kohta teeb see hinnaks umbes 300 000 krooni auto kohta, mis neid autosid arvestades on üsna hea hind," arvas Kütt.
    Tema hinnangul oleks kallimate autodega raske toimetada. "400 000-500 000kroonise hinnaklassi autodega ei peaks Tallink Takso kuigi kaua vastu. Väga raske on seda raha kliendilt kätte saada," kommenteeris ta.
    Kütt ei salanud, et oleks hea meelega näinud Tallink Taksot ka enda kliendina, lisades, et iga automüüja valetaks, kui ütleks, et ei ole tehingust huvitatud. Koostööpartneri otsinguil pöördus taksofirma alguses ka Amserv Grupi poole, kuid otsustas siiski kallimate autode kasuks.
    Uue taksofirma tuleku suhtes oli Kütt positiivne, öeldes, et turg juba ootab uusi tegijaid.
    Vaatamata sellele, et Tallink Takso ja Amserv Grupp koostööd ei tee, on automüüja siiski tugevalt siinsel taksoturul sees. Nimelt ostab Tulika Takso kõik oma autod Amserv Gruppi kuuluvas Ascarist, samuti on grupi suur klient Linnatakso.
    Saksa Auto juhataja Jussi Pärnpuu sõnul pidas Tallink Takso võimaliku suurema autoostu läbirääkimisi ka nendega, kuid sobiva mudeli puudumise tõttu jäi koostöö ära.
    "Eks me mingit serva pidi olime protsessis sees, aga meil ei olnud toodet, mida otsiti. Ka tegijail endil ei olnud alguses selge, millist autot nad otsivad," kommenteeris Pärnpuu.
    Kallimate autode kasutamist taksodena peab Pärnpuu mõistlikuks.
    "Üle maailma on mersud taksona väga levinud. Kui seda parki hästi hallata ja soetushind on hea, siis on kallimate autode pidamine väga mõistlik. Ja kliendil on rõõm sellises taksos sõita," arvas ta. "Ma ei tahaks tehingu hinda kommenteerida, kuna ei tea kõiki eritingimusi, kuid normaalallahindlusega sellist äri kindlasti teha ei kannata," ütles ta.
    Krooni Takso tegevjuhile Margus Trempile tuli Tallink Takso otsus osta autod Silberautolt ja Reval Autolt üllatusena.
    "Kuulujuttude järgi pidi neil Škoda Superbe olema 30 tükki ette valmistatud ja Silberauto olevat konkurentsist välja langenud ammu. Seda on mulle automüüjad rääkinud, aga ju siis on vaja natuke vett sogada," oli Trempi hämmeldunud.
    Samas märkis ta, et oleks olnud üllatav, kui uus tulija olekski Škoda kasuks otsustanud. "Neil pole muud võimalust, kui tulla turule teistest kõrgemate hindade ja kallite autodega," arvas ta.
    Trempi rääkis, et taksonduses on hinnad all, kuna suuresti töötavad taksojuhtidena FIEd, kes ei maksa iga teenitud krooni pealt makse. "Kui nad maksaksid, oleksid ka teenuse hinnad hoopis kõrgemad. Meie tervitame Tallink Takso tulekut, sest ehk on neil jõudu ebaausa konkurentsiga võidelda," avaldas ta lootust.
    Krooni Takso autod on praegu Toyota Avensised. Ettevõte kaalub osta ka uusi Renault'sid, aga läbirääkimised alles käivad.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.