• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.01.08, 15:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnairi Eesti tütarfirma paneb uksed kinni

Soome lennufirma Finnair 2001. aastal asutatud Eesti tütarfirma Aero Airlines teeb sel pühapäeval 6. jaanuaril oma viimase lennu.
Finnairi uues strateegias ei olnud Aero Airlines’ile enam kohta, ütles täna Tallinnas toimunud pressikonverentsil asutamise algusest firmat juhtinud Tommi Aaltonen. „Muidugi on mul kahju,” tunnistas ta.
Ühtlasi teatas Finnair täna, et on leidnud ostja ka kolmele viimasele ATR-72 turboprop lennukile. Just seda tüüpi lennukid kuulusid Aero Airlines’i lennukiparki.
Edasi teenindab Helsingi ja Tallinna vahelist lennuliini Finnairi koostööpartner, eraomanikele kuuluv Finncomm Aero.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestis Aero Airlines’i palgal olnud 130 töötajale on pakutud võimalust jätkata Finnairi kontsernis, ütles Tommi Aaltonen. Töökoha kolimine Helsingisse ei ole aga kõigile vastuvõetav lahendus, nii jätkab Finnairis ehk 25-30, parimal juhul 50-60 inimest.
Lõplikult suleb Aero Airlines uksed selleks suveks. Veel aasta tagasi oli kaalumisel võimalus, et Aero Airlines hakkab tulevikus ehk korraldama Finnairi tšarterlende. Siin võis muude tegurite hulgas Aerole saatuslikuks saada imago, et tegemist on Eesti lennufirmaga. 90% tšarterlendude reisijatest on soomlased ja eelarvamused endiselt tugevad.
Vähem emotsionaalsetest teguritest sai Aero Airlines’i kirstunaelaks muuhulgas Eesti kontrollimatu palgatõus ning puhkeaega reguleeriv tööseadustik, mis on Soome ja ELi seadustega võrreldes rangem, ütles Aaltonen. Samuti Aero Airlines'i investeerimisvajadus. Finncomm Aero lendab oma lennukitega.
Aastatel 2005-2006 transportis Aero Airlines kokku 1,5 miljonit reisijat ning tegi kokku 20 000 lendu. Lisaks Helsingi ja Tallinna vahelisele liinile lendas Aero Airlines ka Soome siseliinidel. Kokku tehti lende 16 sihtkohta. Aero Airlines'i käive oli ca 50 miljonit eurot ning viimastel aastatel teeniti ka väikest kasumit.
Finncomm Aero jätkab Tallinn-Helsingi liinil lendamist ATR tüüpi lennukitega, kuid need on uued (vanus 1-2 aastat) ning oluliselt mugavamad, ütles Finnairi Balti riikide müügidirektor Matias Sarkkinen. Seni kehtinud Aero Airlines'i lennugraafik ei muutu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele