6. jaanuar 2008 • 1 min
Jaga lugu:

Kui ostja viivitab maksmisega

Esimesed märgid aeglustuvast majandusest on juba tunda: eelmise aasta viimases kvartalis ei toimunud tavapärast aastalõpuga kaasnevat suurt müügitõusu ning oli märgata esimesi pikemaid maksetega hilinemisi. Üks suuremaid riske B2B müügiga tegelevatel ettevõtetel on ostjate laekumata nõuded.

Kui ostjate nõuded ei laeku tähtajaks ja ettevõttel pole piisavalt vabu käibevahendeid, siis tavaliselt jäädakse kohe ka tarnijale maksmisega hiljaks. Tarnija kehtestab tarnekeelu ja seetõttu jäävad saabumata uued kaubavarud, mis omakorda toob kaasa müügi vähenemise ning võimalik kahjum ongi kiire tulema.

Laekumata nõuete riskide maandamise võimalusi on mitmeid, üks viisidest on krediidikindlustus. Mitmed rahvusvaheliselt tuntud krediidikindlustusseltsid on avanud oma filiaalid Eestis ja pakuvad ostjate laekumata ärikrediitidest tuleneva kahju kindlustamist.

Oluline on, et kõik firmad üksteisele tähtajaks maksaksid - et ei tekiks võlgu olemise lumepalliefekti.

Eriti need ettevõtted, kelle varast nõuded moodustavad rohkem kui 20%, peavad mõtlema ostjatega seotud riskide maandamisele.

Eestis on klientide maksedistsipliin siiani väga hea olnud ja loodetavasti jätkub see ka järgmistel aastatel, olenemata muutustest majanduskeskkonnas.

Autor: Elen Annuk

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt