Sedaviisi on nime saanud Marati ööklubi, Fahle maja, Rotermanni kvartal ning Maksuameti kõrts. Värskeim näide ongi Marat, mis sai nime asukoha järgi vanas Marati trikotaažitehases. 500 inimest mahutav klubi olla sisekujunduslikult ajast, mil Marat oli kuum riidebränd.
"Rahvas mäletab seda maja Marati majana, mille seinal ilutseb aegadest kulunud silt "Au tööle!". Trikotaažitootja toodab oma kaupu põhiliselt välismaale ning Eesti turg on arvamusel, et seda ettevõtet enam ei eksisteeri. Meie eesmärk oli leida klubile lihtne nimi, mida on rahval kerge välja öelda ning kinnistada mällu," selgitab (t)ööklubi Marat juht Jane Marksa ning lisab, et nime oli küll trikotaažitootja patenteerinud, kuid neil õnnestus saada kasutusõigus.
Turundusbüroo Best-Marketing juht Hando Sinisalu sõnab, et vanade brändide uuskasutus on tervitatav võimalus eristuda. Marat on Sinisalu sõnul imehea leid. "Majal on siiani ka "Au tööle!" silt peal, mõnusalt anakronistliku tähendusega," kiidab Sinisalu.
Sinisalu leiab, et kaubamärkide elustamisel mängulises meelelahutusäris ei ole riske. "Marat oli juba nõukogude ajal tegija ja innovatiivne," lisab ta.
Et meelelahutus nostalgiale rõhub, näeme sellest, et eestiaegsesse maksuameti majja Tartu Raekoja platsil rajati restoran Maksuamet. Rääkimata Illusiooni kinno loodud ööklubist Illusion, Pärnu kuursaali rajatud meelelahutusasutusest Kuursaal või restoranist Volga.
Seotud lood
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.