"Tegemist on palju keerulisema teemaga, kui esimesel pilgul paista võiks," rääkis Olerex ASi turundusjuhi Antti Moppel.
"Esiteks on Eesti turg tunduvalt rohkem kontsentreerunud. Teiseks kehtivad Eestis teiste Balti riikidega võrreldes kõige rangemad kütuse kvaliteedi nõuded. Levinud ajakirjanduslikku metafoori kasutades sõidavad lätlased ja leedukad solkbensiiniga," märkis Moppel.
Kolmandaks põhjuseks tõi Moppel asjaolu, et Eesti turul suureneb kiiresti automaatjaamade osakaal.
"Datamonitori värske uuring näitab, et automaatjaamade kasvutempolt on Eesti Euroopa Liidu liikmesmaadest teisel kohal," rääkis turundusjuht, kelle arvates Eesti erinevus teistest Balti riikidest on väiksem autogaasi kasutamise osatähtsus.
"Eesti kütuseturg sarnaneb rohkem Skandinaavia riikidega, samal ajal kui Läti ja Leedu järgivad pigem Kesk-Euroopa mudelit. Kas ja kuivõrd on ühe või teise Balti riigi kütuseturg kasumlikum, võiks selgitada nende riikide suuremate jaemüüjate majandustulemuste võrdlev analüüs," ütles Moppel.
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.