• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • 12.02.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teadmatus või hoolimatus?

Kuuenda veebruari Äripäevas oli uudis Tartu Kaubamaja vaateakna dekoratsiooni mahavõtmisest, kus muu hulgas kasutati konkreetsete isikute näopilte. Mahavõtmise peamise motiivina nimetati sobimatust Kaubamaja imidžiga ja dekoratsioonis sisaldunud poliitilist sõnumit.
Sõltumata kaupluse vaateakna dekoratsioonide kunstilisest tasemest on dekoratsioon kaupluse vaateaknal aga käsitletav reklaamina. See tähendab, et selle loomisele ja esitamisele kohaldub reklaamiseadus. Sõnumites ei räägita, kas vaateakna kujunduses kasutatud isikud olid oma piltide kasutamiseks reklaamis nõusoleku andnud. Kui mitte, siis tasuks reklaamitootjatel tutvuda reklaamiseadusega.
Nimelt näeb seadus otsesõnu ette isikute eraelu ja omandi kaitse. Reklaami tootja (antud juhul - vaateakna kujundaja) ei tohi reklaamis nõusolekuta kasutada pildimaterjali või nimelist viidet ühegi füüsilise isiku kohta. Selle ignoreerimise eest on ette nähtud ka sanktsioonid. Nii näiteks karistatakse eraelu või omandi privaatsust rikkuva reklaami eest rahatrahviga kuni 300 trahviühikut. Juriidilist isikut karistatakse rahatrahviga kuni 50 000 krooni. Sanktsioonide kohaldamine ei sõltu sellest, kas kujutatud isikud on oma õiguste kaitseks kohtusse pöördunud.
Miks aga kasutatakse reklaamides teiste isikute kujutisi nende nõusolekuta? Siin saab olla kaks vastusevarianti. Esiteks - inimesed lihtsalt ei tea ega tulegi selle peale, et teistelt nende nõusolekut küsida. See aga tähendab, et seadusi ei tunta, et puuduvad elementaarsedki teadmised inimeste õigustest, vabadustest ja kohustustest. See on aga tõsine puudujääk meie haridussüsteemis. Muidugi on võimalik, et inimene teab küll seaduses sätestatud isiku ja eraelu kaitsest, kuid ta lihtsalt ei hooli nendest. Seda viimast probleemi aitavad varalised sanktsioonid üsna hästi ravida. Vastutustundlikult käituv ettevõtja järgib aga seadust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 14:17
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Trumpi memecoin ehk kuidas saada hakkama krüptouniversumis
Aastal 2017 esimese suurema bitcoini buumi ajal, mida juhtiv majandusmeedia aktiivselt kajastas, väljendasid paljud professionaalsed investorid ja finantsettevõtete juhid krüptovarade tuleviku suhtes tõsist skeptilisust. J.P. Morgani (JPM) juht Jamie Dimon pidas krüptovaluutatehinguid pettuseks ja ütles, et vallandab iga ettevõtte töötaja, kes selle nimel bitcoinidega kaupleb. Kongressi kuulamistel nimetas Dimon krüptoraha tokeneid "detsentraliseeritud püramiidskeemideks" ja soovitas valitsusel nendega seotud tehingud keelata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele