• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Süsivesikud tagavad piisava energia

    Fitness.ee personaaltreeneri Ott Kiivikase käest küsitakse tihti, kas tarbima peaks aeglaseid või kiireid süsivesikuid. Tema sõnul sõltub see suuresti olukorrast. Füüsiliselt aktiivsel inimesel pole mingi probleem tarbida treeningu ajal liht- ehk lühikese ahelaga süsivesikuid.
    Viimasteks on näiteks sahharoos, glükoos, maltoos ning neid leidub üldjuhul kõikides magusates toiduainetes.
    Kiired süsivesikud sobivad kasutamiseks hästi ka vahetult pärast füüsilist koormust, sest aitavad taastada kaotatud energiavarud. Samas tuleks nendega kindlasti piiri pidada ja mitte katta rohkem kui 20-25 protsenti päevasest energiavajadusest.
    Liit- ehk pika ahelaga süsivesikuid, mida nimetatakse ka aeglasteks süsivesikuteks, leidub kõige rohkem teraviljatoodetes ja juurviljades ning nad sobivad kasutamiseks hästi põhitoidukordades. Nende hulk peaks moodustama päevasest tarbitavast süsivesikute hulgast 70-75 protsenti.
    Füüsiliselt mitteaktiivsel inimesel on soovitav kasutada lihtsüsivesikuid rohkem hommikupoolsel ajal, näiteks hommikusöögi juurde.
    Põhjus on lihtne - organism on kasutanud öö jooksul ära valdava osa maksas olevast glükogeenist ehk süsivesikutest, mistõttu organismi normaalseks funktsioneerimiseks on hommikul hädavajalik midagi magusat süüa. "Kindlasti peaks lihtsüsivesikuid vältima õhtusel ajal, sest need talletatakse suhteliselt kergelt organismi rasvavarudesse," selgitas Kiivikas.
    Aeglased ja kiired süsivesikud liigitatakse nende glükeemilise indeksi (GI) abil, mis näitab, kui kõrgele tõuseb organismi veresuhkrutase 50 grammi süsivesikute tarbimise järel. Mõõtmine toimub pool tundi pärast toiduaine söömist ja seda võrreldakse tulemusega, mida põhjustaks glükoosi või saia tarbimine.
    Millegipärast peetakse rasva toidus suurimaks vaenlaseks, unustades ära lihtsa reegli, et süsivesikute koguse pidev ületamine viib kindlalt rasvumiseni. Seda eriti inimestel, kelle kõige tugevam toidukord jääb õhtusele ajale enne magamaminekut. "Me võime toidust rasva täiesti välja lülitada, kuid pidev süsivesikute liigtarbimine teeb ikkagi paksuks. Samas ei tasu selle jutu peale hakata süsivesikuid kartma, jutt käib järjepidevast ebanormaalsest toitumisest," selgitas Kiivikas.
    Tasakaalustatud toitumise puhul, kus organismile antakse hommikust saadik õiges vahekorras toitaineid, ei kujuta süsivesikud endast mingit ohtu. Vastupidi, need tagavad pideva energia olemasolu ja on hädavajalikud inimese eksisteerimiseks.
    "Ärme unusta, et aju kasutab energiaks valdavalt glükoosi, mistõttu madala süsivesikute sisaldusega dieetide miinuseks on see, et inimene ei suuda samal ajal eriti mõelda ja kipub unustama," lisas ta.
    Seega peab toit Kiivikase kinnitusel olema mitmekülgne ja sisaldama õiges vahekorras nii liht kui ka liitsüsivesikuid.
    Lee Reinula, Kremli dieedi põhimõtete järgija
    Olen jälginud süsivesikute hulka toidus üle aasta. Algselt oli plaan lihtsalt kaalu alandada, aga rohkem materjalidesse süvenedes tekkis arusaam, et uutmoodi on hulga tervislikum toituda. Kasutan Kremli dieedi põhimõtteid.
    Süsivesikute jälgimisega ei kaasne näljatunnet, mis paljusid teisi kaalujälgimissüsteeme vaevama kipub. Üleminek seni harjumuspäraselt toitumiselt süsivesikute jälgimisele ei ole raske, kui seda mõistusega teha.
    Kärt-Britt Kokk, süsivesikutepõhise toitumise järgija
    Alustasin süsivesikute jälgimist veidi vähem kui aasta tagasi. Piiran nende tarbimist ja proovin süüa vaid kasulikke süsivesikuid: juurvilju, köögivilju, puuvilju ja magustamata piimatooteid.
    Iga toidukorra juurde peavad kindlasti kuuluma ka valgud ja rasvad. Üritan jääda süsivesikutega alla 60 grammi piiri.
    Kuna hetkel on eesmärgiks veel mõni kilo kaotada, siis hoian nende hulga madalal, et kaal endiselt langeks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Homsest saab kaubelda Punktide aktsiatega
Punktid Technologies vastab Nasdaq Tallinna teatel kõigile börsil noteerimise tingimustele ning kauplemine võib First Northi alternatiivturul alata neljapäeval.
Punktid Technologies vastab Nasdaq Tallinna teatel kõigile börsil noteerimise tingimustele ning kauplemine võib First Northi alternatiivturul alata neljapäeval.
Parima juhi valem: rüsele omanikuga, murra stereotüüpi ja sütita kolleege Videod: kolme parima juhi töökaaslased räägivad suu puhtaks
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Sel reedel selgub Pärnu Juhtimiskonverentsil 2022 Eesti parim tippjuht. Märtsi lõpus valis žürii finalistideks LHV juhi Madis Toomsalu, häirekeskuse juhi Kätlin Alvela ja Enefit Greeni juhi Aavo Kärmas.
Netflix koondas tulude langemise tõttu 150 inimest
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Netflix koondas töötajad vaid kuu aega pärast seda, kui teatas, et kaotas esimest korda viimase kümnendi jooksul tellijaid.
Nordea Eesti: vastutustundliku tegutsemise alustalaks on hoolivad töötajad ja kaasav juhtimine
Vastutustundlikkus on Nordea Eesti jaoks ainus viis, kuidas äri teha. Põhjamaise finantsettevõttena tegutsetakse oma klientide teenindamise ja nende unistuste täitmisele kaasaaitamise nimel. Ettevõtte töötajad lähtuvad oma igapäevastes tegevustes sellest, milline on nende mõju seotud inimestele, ümbritsevale kogukonnale ja keskkonnale.
Vastutustundlikkus on Nordea Eesti jaoks ainus viis, kuidas äri teha. Põhjamaise finantsettevõttena tegutsetakse oma klientide teenindamise ja nende unistuste täitmisele kaasaaitamise nimel. Ettevõtte töötajad lähtuvad oma igapäevastes tegevustes sellest, milline on nende mõju seotud inimestele, ümbritsevale kogukonnale ja keskkonnale.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.