• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 19.05.08, 16:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BMW ja Mercedes ühendavad jõud

Saksa autotootjad BMW AG ja Daimler AG Mercedes- Benzi divisjon peavad läbirääkimisi autoosade arendamise, tootmise ja sisseostmise alase koostöö osas.
Selline samm näitab, et Saksamaa rivaalitsevad luksusautode tootjad on mõistnud, et kasumite turgutamiseks on vaja suuremat mastaabisäästu.
Ettevõtete esindajate vahel on käimas läbirääkimised, kus arutatakse kuidas oleks võimalik osta ühiselt autoosasid, kaasa arvatud istmeraame ja õhukonditsioneeride mooduleid. Lisaks kaalutakse võimalikku projektipõhist koostööd komponentide, muuhulgas ka mootorite arendamisel ja tootmisel, vahendas Tarbija24.
Strateegilisi muudatusi võib pidada vastuseks majanduslikele raskustele, millega kaks Saksa tootjat USA majanduses toimuva, tugeva euro ning üha tõusvate toorainehindade ja samal ajal kasvavate tehnoloogiliste nõudmiste tõttu silmitsi seisavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõlemad autotootjad on keskendunud luksussedaanide ja -maasturite tootmisele, mis osutuvad teineteise otsesteks konkurentideks. See tõsiasi on varemalt takistanud firmade koostööd.
The Wall Street Journali allika sõnul otsitakse praegu koostöövõimalusi, kus mõlemal firmal õnnestuks kärpida oma kulusid, kaotamata seejuures oma brändi väärtusi või konkurentsieeliseid.
Suund suurema koostöö poole võeti BMW’s aasta pärast seda, kui firma tegevdirektoriks sai Norbert Reinthofer. Daimleri strateegia muutus pärast Chrysleri müümist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele